کد خبر 159949
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «حیات» تاکید کرد؛

ضرورت رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در بازه زمانی قانونی

ضرورت رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در بازه زمانی قانونی

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی از سوی مجلس و قوه‌قضائیه در بازه زمانی قانونی باید به نتیجه رسیده و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

«کیومرث سرمدی واله»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ ضمن اشاره به آمار رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی کشور و ارجاع آن به قوه قضائیه گفت: به استناد ماده 234، مجلس می بایست بر روی پرونده های اقتصادی نظارت داشته باشد و در صورت نیاز آنها را به قوه قضائیه ارجاع دهد.

وی ادامه داد: مجلس در بعد نظارتی  رسیدگی لازم را در خصوص پرونده های اقتصادی داشته و تحقیق و تفحص از سوی سازمانها و نهادهای مربوطه پیگیری لازم را انجام می دهد. بر همین اساس به لحاظ آماری و پی‌گیری مجلس نمره قابل قبولی را به دست آورده است.

سرمدی واله عنوان کرد: در ارجای پرونده‌های اقتصادی به قوه‌قضائیه، ملموس بودن نتیجه و کارنامه اعمال ماده 234 یا تفحص،در کل خوب بوده اما آنگونه که باید و کامل مثبت ارزیابی نمی‌شود.

وی در پایان تصریح کرد:  وقتی کاری در این سطح حساس کلید زده شده و نظارت صورت می‌گیرد، باید در بازه زمانی قانونی و مشخص نتیجه آن اعلام و به مردم اطلاع رسانی شود.

برچسب‌ها