کد خبر 159939
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

عملیات میدانی مبلغان جهادی در مناطق زلزله زده خوی

عملیات میدانی مبلغان جهادی در مناطق زلزله زده خوی

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عملیات میدانی روحانیون جوان و مبلغان جهادی با حضور مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از همان ساعات اولیه بعد از زلزله آغاز شده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حجت‌الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به زلزله اخیر خوی و  اعزام روحانیون جهادی به مناطق زلزله‌زده گفت: عملیات اعزام طلاب و مبلغان جهادی از ساعت 2 بامداد روز یکشنبه آغاز شد و گروه‌های مردمی از همان ساعات اولیه با حضور در جمع سانحه‌دیدگان، تلاش بی‌وقفه‌ای را برای رفع مشکلات زلزله زدگان آغاز کردند، این در حالی است که در کنار این تلاش‌ها، کار جمع آوری کمک‌های مردمی به‌خصوص لوازم و اقلام گرمایشی در حال انجام است.

وی ادامه داد: عملیات میدانی روحانیون جوان و مبلغان جهادی با حضور مدیران تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی از همان ساعات اولیه بعد از زلزله آغاز شده است و کلیه اقدامات با هماهنگی نهاد‌ها و نیرو‌های امدادی جهت امدادرسانی در حال انجام است و تلاش جدی وجود دارد که در سرمای سخت منطقه از سختی‌های مردم سانحه دیده کاسته شود.

حریزاوی ادامه داد: شرایط زلزله و بلایای طبیعی شرایط معمول نیست؛ به خصوص منطقه خوی که سرمای شدیدی دارد و شب‌ها به دمای منفی 7 درجه می‌رسد این در حالی است که روستا‌های مناطق زلزله‌زده آسیب قابل توجهی دیده‌اند و نیاز به کمک و حضور جهادی وجود دارد، امیدواریم سایر سازمان‌های فرهنگی و مردمی هم در کنار مردم زلزله‌زده خوی حضور یابند و به اطلاعیه دادن و هم‌دردی بسنده نکنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی  در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حضور به‌ هنگام وزیر کشور و مسئولان ستاد بحران شایسته تقدیر است و تاثیر به‌سزایی در تسریع امور و جدی گرفتن وظایف مسئولان مربوطه داشته است.

گفتنی است شامگاه شنبه 8 بهمن ماه زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر منطقه خوی در آذربایجان غربی را لرزاند که این حادثه 3 فوتی و نزدیک به هزار مصدوم بر جای گذاشت.

 

برچسب‌ها