کد خبر 159890
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

«جنگل» سروده معصومه معصوم‌زاده؛

کتاب کانون نامزد جشنواره شعر فجر شد

کتاب کانون نامزد جشنواره شعر فجر شد

همزمان با اعلام اسامی نامزدهای هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، کتاب «جنگل» سروده معصومه معصوم‌زاده در بخش کودک و نوجوان نامزد دریافت جایزه شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛  از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نامزدهای هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در نشست خبری این جشنواره که صبح روز یک‌شنبه 9 بهمن در خانه کتاب و ادبیات برگزار شد، معرفی شدند.

در این نشست اعلام شد امسال 3هزار و 125 عنوان دفتر شعر به دبیرخانه شعر فجر ارسال شد که از این میزان 327 عنوان کتاب درباره شعر (نقد و پژوهش)، 328 در بخش شعر کودک، 2هزار و 470 عنوان در بخش بزرگسال بود که به تفکیک 1هزار و 200 کتاب در بخش شعر نو (سپید و نیمایی)، 1هزار و 175 عنوان در بخش کلاسیک و 95 عنوان در بخش شعر محاوره و ترانه بودند.

برهمین اساس در بخش کودک و نوجوان کتاب جنگل سروده معصومه معصوم‌زاده از انتشارات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامزد دریافت جایزه شد.

کتاب جنگل که شامل 21 قطعه شعر همچون تعجب، زغال، زندگی، کتاب، یادت نرود و... است، پیشتر نیز نامزد دریافت جایزه بخش شعر کودک و نوجوان بیستمین جشنواره قلم زرین شده بود.

مراسم پایانی این جشنواره روز جمعه 14 بهمن‌ 1401 از ساعت 18 تا 20 در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

 

 

برچسب‌ها