کد خبر 159482
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

اوج التهاب در ساعات پایانی نقل و انتقالات؛ امشب همه چیز تمام می‌شود

اوج التهاب در ساعات پایانی نقل و انتقالات؛ امشب همه چیز تمام می‌شود

نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر تا ساعت 24 امشب به سرانجام خواهد رسید و طبق اعلام سازمان لیگ این زمان تمدید نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران ساعت 24 امشب 6 بهمن به پایان خواهد رسید و طبق گفته مسئولان سازمان لیگ برتر این زمان تمدید نخواهد شد و بدین ترتیب چند ساعت بیشتر تا بسته شدن پنجره باقی نمانده است. این در شرایطی است که هنوز معادلات مهمی در نقل و انتقالات باقی مانده است که به بررسی آن می‌پردازیم:

 

ستاره‌های بیرون مانده

وریا غفوری که از فولاد جدا شده در کنار رشید مظاهری که قراردادش را با سپاهان فسخ کرده و البته محمد عباس‌زاده که گفته می‌شود به کارش در تراکتور پایان داده، سه چهره ویژه‌ای هستند که تیم جدیدشان را هنوز مشخص نکردند. این اتفاق برای دو خارجی فولاد یعنی موسی کولیبالی و آیاندا پاتوسی هم رخ داده است و این نفرات برای بازی در نیم فصل دوم در لیگ برتر ایران هنوز تعیین تکلیف نشده اند. البته به دلیل فسخ قرارداد این نفرات پیش از بسته شدن پنجره، بعد از این مدت هم می‌توانند به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم دیگری شوند.

در کنار اینها نفراتی هستند که اگرچه در فهرست مازاد تیم‌هایشان قرار گرفته‌اند ولی هنوز قراردادشان فسخ نشده است. سیامک نعمتی از پرسپولیس چنین شرایطی دارد و در استقلال هم عزیزبک آمانوف، سیاوش یزدانی و البته سجاد شهباززاده درگیر چنین موضوعی هستند. این ها برخلاف بازیکنان دسته اول تا امشب باید قراردادشان فسخ شود و در غیر این صورت نه جایشان در فهرست استقلال و پرسپولیس خالی شده و نه خودشان قادر به رفتن به تیم دیگری تا پایان فصل خواهند بود.

 

پرسپولیس و معادله خط حمله

از زمان خروج لوکادیا از پرسپولیس ماجرای انتخاب یک جانشین به جای او شروع شد و همچنان ادامه دارد. سرخپوشان در حال حاضر حامد پاکدل را هم از دست داده‌اند تا دست یحیی گل محمدی بیش از پیش خالی شود و البته در این شرایط نیاز به جذب مهاجم را هم بیشتر احساس کنند. چند روزی است که صحبت از مهاجم برزیلی به نام لنادرو پریرا مطرح شده که از تیم ژاپنی خود جدا شده و بازیکن آزاد است ولی هنوز قراردادی به شکل رسمی با سرخپوشان امضا نکرده است و به نظر می‌رسد تا ساعات آینده اخباری در خصوص وی منتشر شود.

 

استقلال و هزار و یک دردسر

اگرچه علی فتح الله زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی وعده‌های شیرینی به هواداران استقلال داد ولی این باشگاه در حال حاضر برای جذب بازیکن جدید چند مشکل دارد. ابتدا اینکه حساب باشگاه مسدود شده و اینکه پولی هم به آن شکل در این حساب وجود ندارد. از طرفی فهرست تیم جای خالی برای جذب بازیکن جدید ندارد و بازیکنان فهرست مازاد ساپینتو از جمله سیاوش یزدانی حاضر به فسخ قرارداد نیستند و این تبدیل به مشکلی جدی برای آبی ها شده و در نهایت اینکه پرونده بدهی‌های باز باشگاه به بازیکنان و مربیان خارجی سابقش در فیفا و دادگاه CAS باز است و از همین رو طبق قوانین اجازه جذب بازیکن خارجی تا رفع این مشکل را ندارند. ساپینتو درخواست جذب بازیکن در پست هافبک هجومی را داده است و چند گزینه مد نظر باشگاه است ولی باید دید با توجه به این مشکلات قادر به اضافه کردن بازیکن جدید خواهند بود یا نه. ضمن اینکه استقلال در پروسه جذب ریکاردو آلوز از تراکتور هم شکست بدی متحمل شد.

 

تراکتور و آرامش پس از پاتک شبانه

تراکتوری ها تا اینجای کار فعالیت خوبی در نقل و انتقالات داشتند. آنها حامل پاکدل را برای تقویت خط حمله جذب کردند و مهم‌تر از آن بزرگترین نگرانی هواداران این تیم یعنی احتمال جدایی ریکاردو آلوز را از بین برده و با یک پاتک شبانه به تلاش استقلالی ها در راستای جذب این بازیکن هم قراردادش را تمدید کرده و هم بند فسخ را از آن خارج کردند. با همین و اتفاق به نظر می‌رسد باید به تراکتور در پنجره زمستانی نمره قبولی بدهیم. هرچند از گوشه و کنار خبر می‌رسد تراکتور بازهم بازیکن جذب می‌کند.

 

سپاهان و یک پروژه سخت

سپاهانی ها تا اینجای کار فقط بازیکن از دست داده اند. قطع همکاری با داسیلویرا و مهدیزاده و مظاهری و انتقال قرضی حسینی به گل گهر در کنار اخباری که پیرامون فسخ قرارداد مانوئل فرناندز مطرح شده تا کنون اخبار نقل و انتقالاتی این باشگاه بوده است. البته سپاهان به قدری از لحاظ نیروی انسانی قوی است که بدون نیاز به جذب بازیکن جدید همچنان چهره یک مدعی داشته باشد ولی آنها بیکار ننشسته اند و در تلاش هستند علی قلیزاده، وینگر ملی پوش را به خدمت بگیرند و در این راه رقبای سرسختی مثل الاتحاد کلبای امارات دارند که باید دید از پس این پروژه دشوار بر می‌آیند یا نه.

 

گل گهر و صید بزرگش

امیر قلعه نویی در پنجره زمستانی یکی از بازیکنان مورد علاقه خودش را به خدمت گرفت. محمدرضا حسینی، وینگر بازیساز سپاهان که به او در این تیم کمتر بازی می‌رسید به صورت قرضی راهی تیم سیرجانی شد تا نیم فصل دوم در این تیم توپ بزند. حسینی بازیکن قابل توجهی برای گل گهر محسوب می‌شود، خصوصاً اینکه آنها بعد از سعید صادقی در بحث بازیسازی به مشکل خورده بودند و حالا وی می‌تواند گره گشای کار آنها باشد. صحبت‌هایی از مذاکره با سیامک نعمتی هم شنیده می‌شود. ضمن اینکه گل گهر با چند بازیکن خود قطع همکاری کرده و دو بازیکن جوان خود را هم به صورت قرضی به ملوان داده است.

 

فولاد پس از بمب زمستانی

فولاد با جذب روبرتو تورس از لیگ اسپانیا بمب نقل و انتقالات نیم فصل را منفجر کرد و این صید 2 میلیون یورویی طبق ارزشگذاری ترانسفرمارکت حسابی بازار نقل و انتقالات زمستانی را تکان داد و در کنارش قطع همکاری با چند چهره سرشناس مثل وریا غفوری و دو بازیکن خارجی این تیم هم حسابی سرو صدا کرده است. فولاد چند پروژه نقل و انتقالاتی دیگر مثل جذب نعمتی و رشید مظاهری را هم پیش رو دارد و باید دید در کنار این جذب بزرگ بازهم می‌تواند بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد یا نه.

 

برچسب‌ها