کد خبر 159430
۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تبدیل وضعیت 890 ایثارگر در استان همدان/ 747 گلزار شهدا استان همدان ساماندهی شده است

تبدیل وضعیت 890 ایثارگر در استان همدان/ 747 گلزار شهدا استان همدان ساماندهی شده است

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی گفت: 753 گلزار شهدا در استان همدان داریم که 747 گلزار ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان که بعد از ظهر امروز 5 بهمن ماه برگزار شد اظهار کرد: این استان در عرصه فرهنگ و نوع زندگی شهدا موفق‌ بوده و توانسته منشا اثر باشد.
وی با بیان اینکه این شورا به موجب قانون ایجاد شده افزود: همان کارکردی که شورای تامین در حوزه امنیت دارد، این شورا نیز در حوزه فرهنگی دارد. این شورا پیوست بودجه ای نیز پیدا کرده و سهم دستگاه ها برای اقدامات مختلف مشخص شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به طرح سپاس گفت: دوستان بنیاد شهید موظف به دیدار خانواده شهدا هستند، اما این وظیفه برای تمامی دستگاه ها نیز است که به دیدار خانواده شهدا بروند.
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: وقتی مدیر دستگاهی به دیدار خانواده ایثارگر‌می‌رود، بسیاری از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد؛ همچنین اگر ایرادی در کار باشد نیز این خانواده ها به ما گوش زد می‌کنند که مسئولان می‌توانند آن را حل کنند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه سیاست‌گذاری و تامین منابع ما مشکلات کلان را دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به حوزه اشتغال ایثارگران در استان همدان افزود: در حوزه اشتغال استان همدان 3799 نفر اعلام بیکاری در سامانه ما کرده اند که نسبت به سال گذشته 1 درصد کاهش داشته است که البته عدد کمی است. در زمینه استخدام ایثارگران استان همدان در 9 ماه اول سال 50 درصد کاهش داشته که نیاز به تلاش بیشتری دارد؛ ما برای فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد سهمیه استخدام خاص از سازمان امور استخدامی گرفته‌ایم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استان همدان 213 مجوز استخدام برای این افراد دارد که استفاده نکرده است و علت اصلی آن، عدم تطبیق مدرک تحصیلی با جایگاه شغلی بوده.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه همدان از 950 مورد مجوز 890 تبدیل وضعیت داشته که از جمله استان‌های موفق هست افزود: در حوزه مشاغل بخش خصوصی باید شغل ایجاد کنیم و افراد جذب شوند، امیدوارم اقدام خوبی در استان برای این کار انجام شود.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه مسکن 1882 ایثارگر داریم که باید به آن‌ها طبق قانون مسکن داده شود، اما هیچ کاری برای آن‌ها در این استان انجام نشده است.
وی با بیان اینکه ایجاد شهرک های مسکونی اقدامی مناسب است افزود: 753 گلزار شهدا در استان همدان داریم که 747 گلزار ساماندهی شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در استان همدان تا 30 شهریور تمامی هزینه های بیمه را پرداخت کرده ایم و به طور عادی 3 ماه زمان می‌برد که به اسناد رسیدگی شود، البته این در حالی هست که معوقات برخی بیمه‌ها به لحاظ زمانی از ما بیشتر است.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه خدمات توانبخشی ما در کشور بی نظیر است افزود: از گذشته در استان همت زیادی برای تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نبوده که امیدوارم این موضوع ادامه پیدا کند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما اگر بخواهیم به درستی آرمان های انقلاب را رشد دهیم، باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم؛ ما تصمیم داریم نهضتی را راه اندازی کنیم و سالانه یک فیلم سینمایی را هر استان در این زمینه بسازد.
وی بیان کرد: باید کارهای فاخر و خوبی ساخته شود و امیدواریم با برنامه ریزی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

برچسب‌ها