کد خبر 159333
۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

"حیات" گزارش می‌دهد؛

تب داغ بازار نقل و انتقالات؛ ساعات پایانی تا تعیین تکلیف این چند ستاره

تب داغ بازار نقل و انتقالات؛ ساعات پایانی تا تعیین تکلیف این چند ستاره

ساعات پایانی نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران نشان از آخرین فرصت‌ها برای تعیین تکلیف چند چهره ویژه دارد که هنوز سرنوشتشان مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تنها یک روز به پایان نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران باقی مانده و اگرچه در این روزها شاهد چند جابجایی بین تیم‌ها و جذب بازیکنان جدید از سوی برخی باشگاه‌ها بودیم ولی تا این لحظه انتقال پر سرو صدا یا به اصطلاح بمب نقل و انتقالاتی رخ نداده و باشگاه‌های بزرگ و مدعی عملکردی تقریباً منفعلانه داشتند و البته همچنان صحبت از مذاکره با گزینه‌های مد نظرشان مطرح است. در ساعات پایانی نقل و انتقالات به بررسی وضعیت مبهم چند بازیکن و تیم‌های خواهانشان پرداختیم که آخرین فرصت‌ها برای تعیین تکلیفشان در حال سپری شدن است:

 

سیاوش یزدانی

ستاره خط دفاعی چند سال اخیر استقلال که یکی از عوامل قهرمانی فصل گذشته آبی‌ها بود، لیگ بیست و دوم را تا اینجا با عملکرد ضعیفی پشت سر گذاشته و این عملکرد ضعیف به قدری روی نتایج و گل های خورده آبی‌ها تاثیرگذار بوده که باعث شده ساپینتو عذر اورا بخواهد و نامه عدم نیازش را به باشگاه بدهد. با این وجود یزدانی و مسئولان باشگاه استقلال هنوز بر سر فسخ قرارداد به توافق نرسیدند و گفته می‌شود یزدانی خواهان این است که تا پایان قراردادش با استقلال ادامه دهد و پولش را بگیرد ولو به قیمت سکو نشین شدنش. تراکتور و سپاهان دو تیم خواهان یزدانی هستند و باید دید در نهایت این بازیکن در ساعات پایانی به تیم دیگری منتقل می‌شود یا نه.


وریا غفوری

مدافع با تجربه فولاد خوزستان در روزهای پایانی نقل و انتقالات در فهرست مازاد جواد نکونام قرار گرفته است و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار این بازیکن مطرح و کهنه‌کار است. شرایط سنی وریا غفوری به شکلی نیست که هر باشگاهی برای جذب او اقدام کند و این خطر وجود دارد که وی مجبور باشد نیم فصل دوم را خانه نشین شود و یا حتی به فکر پایان زودهنگام فوتبالش باشد. تا ساعاتی دیگر سرنوشت او مشخص خواهد شد.


سیامک نعمتی

بازیکن مازاد فهرست یحیی گل محمدی با سنگ بزرگی از سوی باشگاه برای جدایی مواجه شده است و باید علاوه بر بخشش 1.5 میلیارد طلبش از این باشگاه، 4 میلیارد هم بابت رضایت نامه پرداخت کند و این رقم سنگین قیمت او را در بازار به شدت بالا می‌برد و باعث شده با وجود پیشنهادات خوبی که از تیم‌های لیگ برتری دارد، فرایند جذبش دشوار شود. در ساعات پایانی نقل و انتقالات طرفین همچنان مشغول چانه زنی هستند. در صورت جدایی از پرسپولیس، نعمتی ممکن است راهی فولاد، تراکتور یا گل گهر سیرجان شود.


سجاد شهباززاده

مهاجم با تجربه استقلال در بازگشت به این تیم به هیچ وجه عملکرد موفقی نداشت و در نیم فصل گذشته حتی یک گل هم برای استقلال به ثمر نرساند و حالا هم در فهرست مازاد ساپینتو قرار گرفته است. نساجی مازندران، مس رفسنجان و فولاد خوزستان تیم های خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن هستند ولی شنیده‌ها از تلاش او برای ماندن در استقلال خبر دارد. تا چند ساعت دیگر تکلیف او هم مشخص خواهد شد.


کاوه رضایی

مهاجم مطرح لیگ بلژیک با کلی امید و آرزو و به هدف افزایش شانس حضورش در جام جهانی از بلژیک به ایران آمد تا به استقلال بپیوندد ولی مشکلات شخصی او در کنار خالی نشدن فهرست استقلال باعث شد نتواند به این تیم اضافه شود و با بند جدایی راهی تراکتور شد تا نیم فصل به راحتی بتواند به جمع استقلالی‌ها برگردد. ولی حالا نه استقلال تمایلی به جذب او دارد و نه تراکتوری‌ها قصد دارند با او قطع همکاری کنند. رفتن عباس زاده هم باعث شده احتمال ماندن کاوه در تبریز بیشتر شود.


رشید مظاهری

کسی فکرش را نمی‌کرد گلر سابق تیم ملی که مسافر جام جهانی 2014 روسیه بود بعد از چند سال تبدیل به یک نیمکت نشین در ترکیب سپاهان شود و کارش به جایی برسد که برای بازی کردن به دنبال رضایت باشگاه برای جدایی و پیوستن به تیم دیگری باشد. رشید مظاهری مهم‌ترین گلر حاضر در بازار نقل و انتقالات است که قراردادش را با تیم اصفهانی فسخ کرده و حالا به دنبال مقصد جدیدی است. فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان دو مشتری جدی او هستند.


محمدرضا حسینی

ستاره خط میانی سپاهان به واسطه درخشش فرشاد احمدزاده و محمد علی‌نژاد و البته انتقال نورافکن به خط هافبک دیگر جایی در تفکرات مورایس در ترکیب اصلی ندارد و تبدیل به نیمکت نشین در این تیم شده است و همین موضوع احتمال جدایی‌اش را تقویت کرده است. ظاهراً مورایس هم مشکلی با رفتن این بازیکن ندارد و گل گهر هم اصرار زیادی به جذب او دارد و باید دید باشگاه سپاهان با این موضوع چطور برخورد خواهد کرد.


ریکاردو آلوز

مهندس لیگ برتر و آقای پاس گل مسابقات تا اینجای کار از حضور در تبریز و ترکیب تراکتور ناراضی است و یکی از دلایلش تغییرات زیاد در کادرفنی و مدیریتی باشگاه است. از طرفی او رابطه خوبی با ساپینتو، سرمربی هموطنش در استقلال پیدا کرده و طی گفتگویی که داشتند عنوان کرده دوست دارد به استقلال بیاید و ساپینتو هم به شدت نسبت به جذبش اصرار دارد. این بازیکن مدعی شده در قراردادش بند فسخ و جدایی قرار دارد ولی باشگاه تراکتور این موضوع را تکذیب می‌کند و به زودی مشخص خواهد شد کدام یک درست می‌گویند.


کولیبالی و پاتوسی

دو بازیکن خارجی فولاد خوزستان هم از جدا شده های این تیم محسوب می‌شوند. ضعف فنی پاتوسی و عدم آمادگی بدنی او در کنار مدیر برنامه مشترکشان با کولیبالی و اختلافی که از این بابت با باشگاه فولاد دارند باعث شده مدافع بلند قامت این تیم هم در فهرست خروج قرار بگیرد و احتمالاً این دو نفر به هر تیمی بروند بازهم در کنار یکدیگر بازی خواهند کرد. هنوز اطلاع دقیقی از مقصد این دو بازیکن در دسترس نیست و شاید در صورت جدایی از فولاد از ایران خارج شوند.


اریک بایناما

یک سال بعد از جنجال‌هایی که در خصوص او مطرح شد تبدیل یه یک مهره کارآمد در ترکیب گل گهر شده و حالا مشتریان مدعی هم برایش پیدا شده‌اند. یک تیم مطرح و مدعی لیگ برتر خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن گابنی شده است که روزگاری قوانین فوتبال ایران او را شایسته بازی در لیگ برتر نمی‌دانست و بابتش امتیازات زیادی از گل گهر سیرجان کسر کرد. با این وجود احتمال جدایی او از تیم سیرجانی با توجه به شرایط باشگاه خواهانش بسیار پایین است.


عزیزبک آمانوف

هافبک ازبکستانی استقلال از ابتدای فصل هم جایی در تفکرات ساپینتو نداشت و مربی پرتغالی خواهان جدایی او بود ولی مسئولان وقت باشگاه اصرار داشتند وی در فهرست باقی بماند بلکه نظر سرمربی در طول زمان تغییر کند ولی نه آمانوف تلاش و جدیتی از خودش برای رسیدن به ترکیب نشان داد و نه ساپینتو از نظرش کوتاه آمد و حالا در فهرست مازاد زمستانی قرار گرفته است. او از پیکان و آلومینیوم پیشنهاد دارد ولی مشخص نیست تکلیفش چه خواهد شد.


محمد عباس زاده

خرید حامد پاکدل از سوی تراکتوری‌ها با جدایی ناگهانی و غیر منتظره محمد عباس زاده از این باشگاه همراه بود. برخی جدایی را تصمیم خود این بازیکن می‌دانند ولی شنیده‌ها از حضورش در فهرست مازاد خمز خبر می‌دهد. به هر جهت کنار زدن آقای گل لیگ برتر از تیم تبریزی تصمیم عجیبی است. شرایط سنی این بازیکن و همچنین مصدومیتش که مشخص نیست تا چه زمانی ادامه دارد کار جذبش را برای تیم‌ها سخت می‌کند و در این میان نساجی یکی از مشتریان همیشگی اوست.


گادوین منشا

آقای گل گذشته لیگ برتر این فصل حتی یک بار هم موفق به گلزنی برای مس رفسنجان نشده است و ظاهراً وقتی پنالتی در کار نباشد او قادر به باز کردن دروازه حریفان نیست. او در شرایطش از مس ناراضی است و باشگاه هم تمایل چندانی به حفظ او و ادامه این همکاری ندارد ولی مشکل اینجاست که منشا در بازار ایران مشتری دیگری هم ندارد و صحبت‌های تایید نشده‌ای از علاقه تیم هم نام هم استانی مس کرمان به او مطرح شده که مشخص نیست چقدر جدی است.

 

برچسب‌ها