کد خبر 158984
۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

قائم مقام بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در گفت‌وگو با «حیات»:

جشنواره بین المللی رضوی تخصصی‌تر از سال‌های گذشته پیش می‌رود/ اهداء نشان ملی ارادت به برگزیدگان

نشان ملی ارادت را در کنار جوایز نقدی اهدا می‌کنیم
جشنواره بین المللی رضوی تخصصی‌تر از سال‌های گذشته پیش می‌رود/ اهداء نشان ملی ارادت به برگزیدگان

قائم مقام بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: ساختار دبیرخانه های بیستمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) امسال تخصصی‌تر از سال های گذشته شده است.

حجت الاسلام قاسم پور، قائم مقام بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی حیات؛ درباره چگونگی برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: جشنواره های امام رضا(ع) مقداری متفاوت تر از برخی جشنواره های مرسوم است. در بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا 16 جشنواره مستقل از هم وجود دارد که در 7 عرصه تخصصی در حال فعالیت می‌باشند.

 وی افزود: این جشنواره ها به میزبانی 15 استان به صورت ملی برگزار می‌شود. جشنواره ها شامل جشنواره شعرترکی آذری به میزبانی استان آذربایجان غربی، جشنواره شعر و تئاتر خیابانی رضوی به میزبانی جنوب کرمان، جشنواره تئاتر به میزبانی آذربایجان شرقی، جشنواره فیلم کوتاه رضوی به میزبانی استان خراسان رضوی، جشنواره ملی داستان به میزبانی استان سمنان، جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان به میزبانی استان همدان، جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی به میزبانی استان بوشهر، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی بندرعباس، جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی به میزبانی استان خوزستان، دوازدهمین دوره جشنواره ملی سرود به میزبانی استان گلستان، جشنواره عکس به میزبانی خراسان رضوی، جشنواره جلوه های فرهنگی رضوی در رسانه های کشور به میزبانی استان گیلان، جشنواره ملی گرافیک رضوی به میزبانی استان قم، جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی به میزبانی استان فارس، جشنواره شعر فارسی به میزبانی استان کرمان و جشنواره خوشنویسی به میزبانی استان تهران؛ خواهند بود.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی‌ امام رضا(ع) افزود: به غیر از جشنواره فیلم رضوی مهلت همه فراخوان ها اعلام شده است که در سایت shamstoos.ir است، سامانه ثبت نام نیز می باشد و سایت برای ثبت‌نام فعال است، شرایط ثبت‌نام این آثار نیز آن جا شرح داده شده است.

به گفته قائم مقام بنیاد بین المللی امام رضا (ع) جشنواره شعر عربی رضوی حدود سه روز گذشته پایان یافت که مجدد تمدید گردید.

حجت الاسلام قاسم پور افزود: از آنجا که شروع به کار دبیرخانه های جشنواره ها متفاوت است مهلت ارسال آثار نیز فرق می کند، اختتامیه جشنواره تئاتر کودک ونوجوان، جشنواره شعر عربی و جشنواره تئاتر خیابانی در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. اختتامیه باقی جشنواره ها نیز در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

قائم مقام بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به تعداد اثرات برگزیده در بیستمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: امسال متناسب با رشته های مختلف تعداد برگزیده ها متفاوت است اما اتفاقی که امسال متفاوت‌تر از سال های گذشته در این دوره از جشنواره افتاده، این است که به نفرات اول هر رشته نشان ملی ارادت را در کنار جوایز نقدی اهدا می‌کنیم، لازم است به هنرمندان توجه مالی نیز شود که امسال در بخش اهدای جوایز رشد خوبی داشتیم.

وی افزود: اتفاق دیگری که در جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) افتاد این است که دبیران جشنواره افرادی مطرح و چهره هستند.

قائم مقام بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ادامه داد: ساختار کارگاه های آموزشی نیز در بخش حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شوند، به عنوان مثال در بخش حضوری مانند جشنواره گرافیک که در استان قم برگزار می‌شود، قرار است 4 کارگاه منطقه ای در کشور برگزار گردد که برای آن رویداد آموزشی ویژه ای در نظر گرفته شده، همچنین در حوزه فیلم کارگاه های آموزشی حضوری و هم غیرحضوری نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم پور با اشاره به سطح کیفی برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: ساختار دبیرخانه های جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته تخصصی تر شده است، یعنی جشنواره های امام رضا (ع) در این دوره بسیار از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کردند و نگاه های آموزشی به نسل هنرمندان جوان را دارند و برای آن ها برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: تا هم اکنون در بخش جشنواره شعر عربی سه برابر سال های گذشته آثار دریافتی از کشورهای عرب زبان به دبیرخانه جشنواره رسیده است. همچنین در جشنواره تئاتر خیابانی حدود 150 اثر ثبت نام کردند که این رقم نسبت به سال های گذشته بسیار بالا بوده است.

قائم مقام بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در پایان گفت: طبق سنوات گذشته جشن پایانی در شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار می شود که در این مراسم شاهد حضور مسئولان کشوری خواهیم بود.

برچسب‌ها