کد خبر 158083
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

با پروژه های نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس؛ برنامه جذب 5 بازیکن در نیم فصل

با پروژه های نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس؛ برنامه جذب 5 بازیکن در نیم فصل

یحیی گل محمدی با وجود قهرمانی تیمش در نیم فصل قصد دارد چند بازیکن برای تقویت این تیم در پنجره زمستانی به خدمت بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر باوجود کسب عنوان قهرمانی نیم فصل از لحاظ نیروی انسانی نتوانسته رضایت سرمربی خود را جلب کند و یحیی گل‌محمدی برنامه‌هایی برای تقویت تیمش در پنجره زمستانی دارد و در چند پست درخواست جذب بازیکن به مدیران باشگاه داده است و در صدد این است تا با تیمی کامل‌تر از گذشته نیم فصل دوم را آغاز کند. به این بهانه گزارش حیات از برنامه‌های نقل و انتقالاتی سرخ‌ها در نیم فصل را می‌خوانید:

 

1- جدایی گوهری و تلاش برای یافتن جانشین

خیال سرخ‌ها از چهارچوب دروازه بعد از بازگشت بیرانوند بعد از چند سال برطرف شده است و پرسپولیس با در اختیار داشتن گلر شماره یک تیم ملی مشکلی از این ناحیه احساس نمی‌کند ولی یحیی گل‌محمدی گوشه ذهنش به دنبال یک جانشین و نیمکت مناسب برای بیرو است. احمد گوهری بابت نیمکت نشینی‌های مداوم در پرسپولیس ناراضی است و از سویی عملکردش در دیدار جام حذفی مقابل ون پارس با نارضایتی گل‌محمدی همراه بود و از همین رو با توجه به چند پیشنهاد لیگ برتری که برای گوهری آمده وی به دنبال جدایی از جمع سرخپوشان است و در این صورت پرسپولیس نیاز به جذب یک گلر دوم با کیفیت است تا در مواقعی که بیرانوند در دسترس نبود بتواند دروازه تیم را بیمه کند. فعلاً گزینه خاصی مد نظر سرخپوشان برای این پست نیست و اولویت باشگاه تقویت در سایر پست‌هاست ولی در نهایت باید برای این موضوع هم فکری بیاندیشند.

 

2- معضل همیشگی دفاع چپ

پرسپولیس همیشه در یک پست با مشکل کمبود بازیکن روبرو بوده و از ابتدای دوران حضور برانکو همیشه جذب مدافع چپ در برنامه این تیم بوده و گزینه‌های مختلف هم نتوانستند رضایت کادرفنی را در دوره‌های مختلف جلب کنند. بعد از جدایی سعید آقایی و پیوستنش به فولاد خوزستان در ابتدایی فصل و ناکامی سرخ‌ها در جذب میلاد زکی‌پور، پرسپولیس نیم فصل را بدون مدافع چپ تخصصی سپری کرد و از علی نعمتی و وحید امیری در این پست استفاده شد که عملکرد قابل قبولی هم داشتند ولی در نهایت یحیی گل‌محمدی تمایل دارد یک بازیکن برای این پست جذب کند. گزینه اول آنها امید نورافکن است و خود این بازیکن هم بی میل به سرخپوش شدن نیست ولی خارج کردن او از سپاهان آنهم در این شرایط کاری نزدیک به غیر ممکن است. از سوی دیگر میلاد محمدی هم گزینه پرسپولیس است ولی جذب او از باشگاه آ.ا.ک یونان کار دشواری به نظر می‌رسد. باید دید سرخ‌ها توانایی جذب یکی از دو گزینه یحیی را در این پست دارند یا نه. در خط دفاع احتمال جدایی سیامک نعمتی وجود دارد.

 

3- خط هافبک و تلاش برای جذب دو بازیکن گل گهر

اگرچه به نظر می‌رسد وضعیت سرخپوشان در خط هافبک خوب باشد ولی یحیی گل‌محمدی دو بازیکن از گل گهر را برای تقویت تیمش در نظر دارد. محمد خدابنده‌لو که ابتدای فصل هم گزینه پرسپولیس بود در کنار رضا شکاری بازیکنانی هستند که پرسپولیس به دنبال جذب آنهاست و صحبت‌هایی در خصوص معاوضه این دو نفر با دو بازیکن پرسپولیس که امیر قلعه‌نویی روی آنها نظر مثبت دارد به گوش می‌رسد. اگر خدا بنده لو جذب پرسپولیس شود احتمال دارد کمال کامیابی‌نیا از این تیم جدا شود و به تیم دیگری برود.

 

4- خط حمله و معمای جانشینی لوکادیا

و اما هدف اصلی نقل و انتقالات سرخ‌ها تقویت در خط حمله است. در بین گزینه‌هایی که یحیی گل‌محمدی برای تیمش در نظر گرفته تنها یک بازیکن از لیگ برتر وجود دارد و او کسی نیست جز شهریار مغانلو که وضعیتی مشابه با امید نورافکن دارد و بعید است بتوان آقای گل سپاهان را از چنگال این تیم خارج کرد. علی علیپور و شهاب زاهدی هم دو لژیونری هستند که در فهرست خرید گل محمدی قرار دارند ولی اولویت با جذب مهاجم خارجی است و رزومه و فیلم بازی‌های چند گزینه از سوی کادرفنی در حال بررسی است تا بهترین جانشین ممکن برای لوکادیا جذب شود.

 

 

برچسب‌ها