کد خبر 157890
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

قاضی زاده هاشمی در یادواره همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم:

مدیون خانواده شهدا هستیم/ بصیرت مادران و همسران شهدای مدافع حرم ستودنی است

مدیون خانواده شهدا هستیم/ بصیرت مادران و همسران شهدای مدافع حرم ستودنی است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همه ما نسبت به خانواده شهدا مدیون هستیم و امیدوارم بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم یادواره همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم که امشب 22 دی ماه برگزار شد، اظهار کرد:همه مردم خود را مدیون خانواده شهدا می‌دانند و خدا را شاکرم که همه دستگاه های دولتی برای خود نسبت به خانواده شهدا مسئولیت قائل هستند.

وی ادامه داد: اگر ما به نعمت های موجود درک بالاتری داشته باشیم و احترام بیشتری قائل باشیم، مورد لطف بیشتر خدا قرار می گیریم.

این مقام مسئول اظهار داشت: همه ما نسبت به خانواده شهدا مدیون هستیم و امیدوارم بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش موثر زنان و دختران در پیروزی انقلاب اسلامی گفت:  در مراحل پیروزی انقلاب اسلامی نقش زنان در حمایت از امام و انقلاب بی نظیر بود.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: زنان بسیاری داریم که به شکنجه گاه رفتند و توسط رژیم خونخوار شاهنشاهی زیر شکنجه به شهادت رسیدند. در موزه عبرت دیده اید که در سلول ها و محل نگهداری بانوان مبارز انقلابی آن دوره چه اتفاقاتی رخ می داده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه زنان در عرصه های مختلف انقلاب بانوان پیشتاز بوده اند، گفت: همانطور که رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با بانوان فرمودند نقش زنان تنها در دفاع مقدس بی نظیر نبود بلکه در همه عرصه ها حضور داشتند. گاها در جنگ دیده می شد که تعداد از رزمندگان برای حضور در جبهه برای گرفتن رضایت پدر از طریق مادر خود اقدام می کردند.

قاضی زاده هاشمی در ادامه سخنان خود به ایثار مادران و همسران شهدای مدافع حرم اشاره کرد و بیان داشت: سال ها از دفاع مقدس گذشت و بر حسب ظاهر زندگی مردم عادی شد اما این پایان کار نبود و عرصه جدیدی ایجاد گردید آن هم نه در سرزمین ما بلکه در خاک و سرزمین دیگری؛ سرزمینی که خاک متعلق به اهل بیت است.

وی گفت: کار بزرگتر و شاید شجاعانه تر را همسران و مادران مدافعین حرم انجام دادند و فرزندان و همسران خود را در فضایی که غریب بود و درک درستی از مبارزه وجود نداشت و دلیل مبارزه به درستی درک نمی شد راهی کردند و با جوششی درونی و عشق ورزی به اهل بیت رزمندگان آماده دفاع از حرم نمودند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: هرکسی که در این مسیر رفت، با عشق و خواست خود رفت و در محیطی قرار نگرفت که خانه‌اش بمباران و مجبور به دفاع شود. در محیطی نبود که دشمن به آن تجاوز کرده باشد و مجبور به دفاع شود و این موضوع بصیرت فوق العاده‌ زیادی می‌خواست.

این مقام مسئول مقام مادران، همسران و دختران شهدای مدافع حرم را به دلیل برخورداری از بصیرت بالا را بسیار بالا دانست.

برچسب‌ها