کد خبر 156218
۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

رئیس جمهور کره جنوبی تجهیز ارتش به پهپادهای پیشرفته را خواستار شد

رئیس جمهور کره جنوبی تجهیز ارتش به پهپادهای پیشرفته را خواستار شد

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه در پی مطرح شدن ادعای پرواز پنج فروند پهپاد کره شمالی در مرز تنش آلود مشترک، تقویت نیروهای دفاع هوایی و مجهز شدن ارتش کشورش به پهپادهای بسیار پیشرفته پنهان از دید رادار را خواستار شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سرنگون نشدن حتی یک فروند پهپاد منسوب به کره شمالی در پی تیراندازی روز دوشنبه نیروهای کره جنوبی و به پرواز درآمدن جنگنده ها و بالگردهای تهاجمی سئول در پی آن، تردید جدی درباره کارآیی شبکه دفاع هوایی کره جنوبی هم زمان با بالارفتن سطح تنش ها بر سر آزمایش های پیاپی موشکی کره شمالی ایجاد کرده است.

یون با اشاره به تصمیم پیشین کشورش برای ایحاد یگان پهپادی نظامی برای نظارت بر تاسیساست اصلی نظامی کره شمالی، در پی حادثه روز گذشته، در نشست هیئت دولت گفت که کشورش از پهپادهای دارای فناوری بسیار پیشرفته نامرئی استفاده و توانایی نظارت خود را تقویت خواهد کرد.

یون محافظه کار که در ماه مه (اردیبهشت) به قدرت رسید، افزود که ارتش کشورش به آمادگی بسیار بیشتر و برپایی رزمایش برای رویاروی باتهدیدهای پهپادی کره شمالی نیازمند است و نیروهای ارتش از 2017 به این سو شمار اندکی از چنین آموزش هایی را گذرانده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، مقامات کره جنوبی مدعی شدند پهپادهای کره شمالی وارد مرز کشورشان شدند که این امر بخ پرواز جت های جنگنده، بالگرد و استفاده از سایر تجهیزات برای شلیک و سرنگونی آنها منجر شده است.

براساس اطلاعات یک مقام دفتر ستاد مشترک کره جنوبی، ارتش این کشور چندین شی غیرقابل شناسایی را که به نظر می رسید تجهیزات هوایی باشند در مناطق مرزی استان «گیئونگی» در ساعت 10:25 صبح به وقت محلی ردیابی کرد.

این تجهیزات هوایی از منطقه مرزبندی شده نظامی میان دو کره عبور و برفراز مناطقی در گیمپو، جزیره گانگهوا و پاجو پرواز کردند.

کره جنوبی با ارسال جنگنده، بالگرد و دیگر هواپیماهای جنگی آنها را از میان برداشت اما هنوز مشخص نشده است آیا این پهپادها با خود سلاح حمل می کردند یا خیر.

عملیات پهپادی کره شمالی نگرانی های امنیتی در زمینه امکان عملیات جاسوسی را به اندازه امکان عملیات نظامی افزایش داده است.

برچسب‌ها