کد خبر 155511
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

تسلیم یادداشت اعتراضی ایران به چین

تسلیم یادداشت اعتراضی ایران به چین

سفیر ایران در پکن از ارائه یادداشت اعتراضی به مقامات چینی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ محمد کشاورززاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در توئیتی با اشاره به اظهارات حسین امیرعبداللهیان درباره ارسال یادداشت اعتراضی به مقامات چینی در پی بیانیه اخیر چین و شورای همکاری خلیج فارس، گفت: در دیدار با مقامات عالی چین ضمن ارائه یادداشت اعتراضیه خواستار توجه دستگاه دیپلماسی چین به حساسیت‌های منطقه‌ای شدم.
وی افزود: طرف چینی با تأکید مجدد به احترام به تمامیت ارضی ایران، روابط دو کشور را راهبردی و برنامه 25 ساله در منطقه غرب آسیا را که فقط با ایران منعقد شده را حاکی از آن دانست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز در سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران اظهار داشت: انتظار نداشتیم بیانیه سال 2014 نشست وزرای خارجه منطقه و چین در مورد جزایر سه گانه ایرانی کپی پیست و تکرار شود. مراتب ناخرسندی و اعتراض خود را از مجازی دیپلماتیک رسمی با ارسال یادداشت رسمی به طرف چینی اعلام و ابلاغ کردیم. ضمن تأکید بر تداوم روابط راهبردی با چین به صراحت اعلام کردیم در مسیر حفظ تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم. از اینکه مقامات چین در دیدارهای رسمی فرستاده چین به رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و دیدار سفیر ایران نسبت به اصلاح این خطا اقدام کرده‌اند، سپاسگزاریم.

برچسب‌ها