کد خبر 155418
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

لیگ برتر فوتبال امروز از سر گرفته می‌شود؛

باز شروع شد

باز شروع شد

دیدارهای لیگ برتر فوتبال ایران بعد از حدود 2 ماه تعطیلی امروز با انجام 6 دیدار مجدداً آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ با پایان مسابقات جام جهانی و تعطیلی مسابقات لیگ فوتبال داخلی در کشورهای مختلف، لیگ برتر فوتبال ایران هم طبق برنامه از قبل تعیین شده از امروز و تا ساعاتی دیگر کارش را با انجام 6 دیدار از سر خواهد گرفت. این بازی‌ها از 5 و 6 آبان که هفته یازدهم لیگ برتر در آن برگزار شد تا امروز که هفته دوازدهم آن را شاهد هستیم تعطیل بود.

 

* نساجی مازندران - صنعت نفت آبادان/ ساعت 15:00

صنعت نفت قرار است در این بازی از سرمربی جدید خودش رونمایی کند. تابارس برزیلی که روزگاری فوتبال ایران را روی نیمکت سپاهان تجربه کرده بود، در طول تعطیلی مسابقات جانشین فیروز کریمی شد و در این مدت فرصت داشته تا با تیمش تمرین کند و آن را مطابق میل خودش تغییر دهد. سمت دیگر میدان نساجی با حمید مطهری است که جزو تیم های خود یک سوم ابتدایی فصل بود و در جایگاه مناسب ششم جدول قرار گرفته است و به دنبال سه امتیاز این دیدار خانگی می‌گردد.

 

* مس کرمان - مس رفسنجان/ ساعت 15:00

دربی مسی‌های کرمان یکی از بازی‌های جذاب این هفته است. یک طرف تیم تازه صعود کرده فرزاد حسین خانی که وضعیت مناسبی در جدول ندارد و سمت دیگر هم تیم خوب محمد ربیعی که در نیمه اول جدول قرار گرفته است و دو تیم هم استانی که زیر مجموعه یک شرکت قرار دارند امروز بازی مهمی برابر هم برگذار خواهند کرد و نتیجه آن برای هر دو تیم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

* ملوان انزلی - سپاهان اصفهان/ ساعت 15:00

تیم انتهای جدولی مازیار زارع باید کارش را با یکی از سخت‌ترین رقبای ممکن شروع کند. سپاهانِ ژوزه مورایس که یکی از چند مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر محسوب می‌شود و تدارکات مناسبی هم در تعطیلات لیگ برتر داشته حریف انزلی‌چی‌ها در خانه است. ملوان که اوضاع خوبی در جدول ندارد در صورت شکست در این بازی مشکلاتش افزوده خواهد شد و از طرفی سپاهان هم دوست ندارد از کورس سرخابی‌های بالای جدول عقب بماند.

 

* ذوب آهن اصفهان - آلومینیوم اراک/ ساعت 16:00

دو تیم سبزپوش و صنعتی فوتبال ایران هم امروز به مصاف هم خواهند رفت. یک طرف تیمِ پر نوسان مهدی تارتار است که اگر روزش باشد شکست دادنش کار راحتی نیست و از سمت دیگر هم مهدی رحمتی در اراک تیم خوب و مقتدری ساخته است که در جایگاه پنجم جدول ایستاده است و این دیدار از آن بازی‌هایی است که حدس زدن نتیجه آن کار راحتی نیست.

 

* نفت مسجد سلیمان - فولاد خوزستان/ ساعت 17:00

دربی استان خوزستان هم از دیگر بازی‌های جالب امروز لیگ برتر است. یک طرف ماجرا نفت مسجد سلیمان است که آخرین جایگاه جدول لیگ برتر را به خودش اختصاص داده و سمت دیگر ماجرا هم فولاد با هدایت جواد نکونام است که اصلاً نتایج در خور انتظاری تا اینجای کار کسب نکرده و عنوان دهم جدول لیگ برتر به هیچ وجه از سوی این تیم و این سرمربی عملکرد رضایت بخشی محسوب نمی‌شود. سه امتیاز این دیدار برای هر دو تیم حیاتی و نجات بخش است.

 

* گل گهر سیرجان - هوادار تهران/ ساعت 17:00

شاگردان امیر قلعه‌نویی که نزدیک‌ترین تعقیب کننده سرخابی‌های پایتخت در بالای جدول محسوب می‌شوند بازی دشواری با تیمِ خوب ساکت الهامی دارند که شکست دادنش کار راحتی نیست. گل گهری ها قصد دارند از فرصت دربی پایتخت و احتمال تساوی در این بازی استفاده کنند و با برتری مقابل هوادار خودشان را به صدر جدول نزدیک کنند و از سوی دیگر ساکت الهامی هم با گرفتن امتیاز از این بازی کارش را در ادامه لیگ راحت تر می‌کند.

برچسب‌ها