کد خبر 154967
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

آیا دلار در روزهای آینده ارزان می‌شود؟

آیا دلار در روزهای آینده ارزان می‌شود؟

دبیر سابق کانون صرافان ایران با تاکید بر اینکه افزایش تقاضا در بازار غیررسمی ارز ناشی از جو روانی و هیجانات است و مشکلی در تامین ارز وجود ندارد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که طی روزهای آینده روند بازار ارز مثبت باشد و نرخ ارز کاهشی شود.

به گزارش حیات؛ «احمد لواسانی» درباره وضعیت بازار ارز اظهار داشت: تمهیداتی که بانک مرکزی برای بازار ارز اندیشیده است نشان می‌دهد که برنامه‌ای برای کنترل بازار ارز در شرایط موجود وجود دارد، البته باید توجه داشت که عوامل داخلی و خارجی موجب التهاب بازار شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده روند بازار مثبت باشد، افزود: معاملات ارز در شبکه‌های مجاز روان است و اختلالی وجود ندارد. فعالان اقتصادی می‌توانند برای واردات کالا ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند، البته نرخ‌ها اندکی افزایش داشت.

دبیر سابق کانون صرافان اظهار داشت: در شبکه خرده‌فروشی و اسکناس نیز متقاضیان می‌توانند نیاز خود را برطرف کنند.

نوسانات اخیر بازار ارز کاذب و هیجانی است

لواسانی تاکید کرد: مشکل در بازار غیررسمی است که افراد به دلیل جو روانی و حفظ ارزش دارایی خود وارد می‌شوند که در نتیجه با افزایش تقاضا مواجه هستیم و امیدواریم عرضه در این بازار افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه همواره بحث روانی بر بازار ارز تاثیر داشته است، به ایرنا گفت: بحث دیگر مسکوکات است که متقاضیان در این زمینه مشکل دارند و با توجه به امکانات بانک ارزی این موضوع طی روزهای آینده حل خواهد شد و مشکلات مرتفع می‌شود.

برچسب‌ها