کد خبر 154529
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

گیلان دارای 53 یادمان شهدای گمنام است

گیلان دارای 53 یادمان شهدای گمنام است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به پیش بینی برگزاری مراسم سراسری تدفین شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در این استان گفت: در حال حاضر 139 شهید گمنام در 53 یادمان در سطح استان گیلان تدفین شده اند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حسن حبیبی امروز، 19 آذرماه با حضور در محل شورای اسلامی شهر خمام، با اشاره به اینکه برخی از این یادمان ها به نقاط فرهنگی شاخص در سطح شهرستان‌ها و مناطق تبدیل شده اند، افزود: در جنگ ترکیبی که اخیرا شاهد آن هستیم دشمن به دنبال آسیب رساندن به نقاط فرهنگی کشور است.

حبیبی ضمن تاکید بر اینکه با نگاه به فرهنگ ایثار و شهادت همچنین رویکرد جهادی دستاوردهای مختلف داشتیم، گفت: امنیت و اقتدار امروز را مدیون شهدا هستیم و شهدا تندیس غیرت و عزت کشور هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در ادوار گذشته نیز بعد از تشییع باشکوه شهدای گمنام شاهد وحدت و انسجام کشور بودیم که نمونه‌های آن را در تشییع شهدای غواص، تشییع پیکر مطهر شهید صیاد شیرازی، همچنین در تشییع حاج قاسم سلیمانی دیدیم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، بر ایجاد فضای همدلی و وحدت و انسجام تاکید کرد و ادامه داد: با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی مراسم تشییع سراسری شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) انجام خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه با حضور شهدای گمنام می توان یک مرکز فرهنگی در شهرها ایجاد کرد، گفت: بیشتر سرودهای استان گیلان که در سطح کشوری نیز برجسته شد، آغازشان در یادمان های شهدای لنگرود و لاهیجان بود.

اسفندیار جوشن، فرماندار شهرستان خمام نیز اظهار کرد: در سنوات قبل پیگیر تدفین شهدای گمنام در سطح شهرستان بودیم ولی محقق نشد و امروز می خواهیم رایحه شهدا در خمام طنین انداز شود.

وی عنوان کرد: هر کجا راه و روش شهدا سرمشق و الگو قرار گیرد موفق هستیم زیرا اعتقاد قلبی ماست که وجود شهدا می تواند الهام بخش و تاثیرگذار بوده و باعث خیرات و برکات در سطح شهرستان باشد.

فرماندار شهرستان خمام خاطرنشان کرد: با تمام وجود خود را آماده تشییع شهید گمنام خواهیم کرد تا بتوانیم میزبان خوبی برای شهدا باشیم.

برچسب‌ها