کد خبر 153688
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

در دومین سالگرد شهید فخری‌زاده مطرح شد؛

شهید فخری زاده چه درسی به شاگردان خود داد؟/ شهادت دانشمندان نشان از ضعف دشمن است

شهید فخری زاده چه درسی به شاگردان خود داد؟/ شهادت دانشمندان نشان از ضعف دشمن است

مراسم دومین سالگرد شهید محسن فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور ظهر امروز 11 آذرماه در آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی کاظم با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ مراسم دومین سالگرد شهید محسن فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور ظهر امروز 11 آذرماه در آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی کاظم با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهدا انتخاب شدگان خدا هستند و به تعبیر امام علی(ع) هر کس توفیق و فرصت شهادت را پیدا نمیکند و باید ظرفیتی برای جهاد وجود داشته باشد.

وی افزود: جهاد 3 ویژگی تلاش مضاعف، مبارزه در برابر دشمن و فی سبیل الله بودن را دارد، دشمن بداند شهادت فرزندان ما خبیث بودن دشمن را نشان می‌دهد و خدا برای مجاهد، شهادت را پاداش قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: شهادت یعنی رسیدن به مقصد؛ همه نماز، عبادت و … ابزاری برای رسیدن به خدا است و تنها شهدا به مقصد می‌رسند. شهادت یعنی خارج شدن از عالم ملک برای پرواز به عالم ملکوت و شهادت تسلیت ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه خدا پیام رسان شهید به ما است گفت: پیام شهید بشارت است که حیات و زندگی در عالم ملکوت است و ما نسبت به شهادت عشق می‌ورزیم.

وی ادامه داد: در ایام شهادت شهید فخری زاده اعلام کردم که خدا 2 عامل را عامل قدرت جامعه دینی معرفی کرده؛ یکی قدرت علم و دیگری قدرت ایمان است که شهید فخری زاده این 2 عامل را در خود داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه شهید فخری زاده گمنامی را دوست داشت افزود: او به شاگردان خود فقط علم و‌ دانش هسته ای را منتقل کرد، بلکه فرهنگ مقاومت و … را معرفی کرد و با اینکه می‌توانست از نعمت‌های مادی استفاده کند، از هیچ کدام استفاده نمیکرد.

وی تاکید کرد: او دنیا را مرید خود کرد و علم را به استکبار نفروخت. دشمن ‌و استکبار بداند ما با انقلاب اسلامی، جهاد در راه خدا و مظلومیت را چشیده ایم و مظلونیت را با تمام اقتدار داریم.

انتهای ‌پیام/

برچسب‌ها