کد خبر 153081
۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

اختصاص بودجه مستقل به شورای فرهنگ عمومی استان ها

اختصاص بودجه مستقل به شورای فرهنگ عمومی استان ها

محمد مهدی اسماعیلی، شورای فرهنگ عمومی استان ها را پارلمان فرهنگ، هنر و رسانه دانست و گفت: تقویت شوراهای فرهنگ عمومی استان ها در دستور کار دولت مردمی قرار دارد و بر همین اساس برای نخستین بار بودجه مستقل به شورای فرهنگ عمومی استانها اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استانی خود به شهرستان مشگین شهر از توابع استان اردبیل در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه حضور یافت و پس از شنیدن نقطه نظرات، پیشنهادات و دغدغه های تعدادی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سخنانی، تحقق عدالت فرهنگی را از مهمترین رویکردهای دولت مردمی و انقلابی برشمرد و گفت: دولت مردمی همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های برابر با نگاهی عادلانه برای اهالی فرهنگ و هنر در نقاط مختلف کشور است و بر همین اساس تحقق عدالت فرهنگی از اهداف اصلی و مهم وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار می‌رود.

اسماعیلی با بیان اینکه «تمرکز گرایی نادرست» یکی از آسیب های حوزه فرهنگ و هنر طی سالهای گذشته به شمار می‌رود، تصریح کرد: به عنوان نمونه در حوزه سینما مضمون بخش عمده‌ای از آثار درباره روایت زندگی بخش خاصی از اقلیت جامعه بوده است و از رنگ و بوی بومی خبری نیست.

وی گفت: تحقق عدالت فرهنگی در این حوزه به این معناست که با شناسایی استعدادهای جدید و بومی به تقویت حس عمومی در تولیدات حوزه سینما برسیم تا جای خالی روایت بدنه پرشور و قدرتمند جامعه در آثار احساس نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بیش از 60 سفر استانی خود به شهرستان های مختلف کشور طی یکسال اخیر بیان داشت: طی این سفرهای متعدد شاهد حضور استعدادهای درخشان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بوده ام که تمامی این استعدادها نیاز به پشتیبانی برای معرفی بیشتر دارد و این مسئله در راستای عدالت فرهنگی تحقق پیدا می کند.
 

برچسب‌ها