کد خبر 152576
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

پیام مشاور و مدیر کل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز پزشک

پیام مشاور و مدیر کل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز پزشک

مشاور و مدیر کل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی به مناسبت روز پزشک تأکید کرد: باید پزشک بود تا هر روز لحظات مواجهه با بیماران بدحال، دغدغه حیات و ممات و استرس انتخاب راهی صحیح برای اهدای زندگی به یک انسان را با تمام وجود لمس کرد.

به گزارش حیات، در پیام عباس زارع نژاد آمده است:

روز پزشک، روزی نمادین برای حفاظت از سلامت مردم است و ارج نهادن به خدمات آنها که برای حفظ این نعمت الهی تلاش می‌کنند. آنها که زندگی، دانش و تجربه‌های گران‌قدر خویش را برای داشتن مردم و جامعه‌ای سالم‌تر به کار گرفته و می‌گیرند.

اما باید پزشک بود تا فراز و نشیب و سختی‌های این راه طولانی و گاه صعب‌العبور را درک کرد. باید پزشک بود تا هر روز لحظات مواجهه با بیماران بدحال، دغدغه حیات و ممات و استرس انتخاب راهی صحیح برای اهدای زندگی به یک انسان را با تمام وجود لمس کرد؛

در این مسیر، پزشک همچنین می‌آموزد که طبابت بدون اخلاق، پوسته‌ای بی محتواست و اخلاق در حرفه ما، انجام عالمانه و عاشقانه اقدام تشخیصی و درمانی است؛ اقدامی که رنگ مودت و مهربانی داشته و دردی را التیام بخشد.

امید که قدردان و قدرشناس نعمت بزرگ طبابت باشیم و باور کنیم دعای دردمندان و به ویژه جامعه معزز ایثارگری در حق‌مان مستجاب خواهد شد.

اینجانب روز پزشک را به همکاران گرامی که ایثارگرانه التیام بخش درد جانبازان، خانواده شهدا، آزادگان و جامعه ایثارگری هستند تبریک و تهنیت عرض میکنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها