کد خبر 152522
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

حفظ انگیزه، تلاش و مطالعه مستمر رمز موفقیتم در کنکور بود

حفظ انگیزه، تلاش و مطالعه مستمر رمز موفقیتم در کنکور بود

علی حبیبی فرد گفت: برای موفقیت در هر کاری به ویژه کنکور، خواستن و اراده کردن یکی از مهم‌ترین معیارها است که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند. آنها نباید امید خود را از دست بدهند، بلکه با همت، تلاش خود را افزایش داده و به خدا توکل کنند. به‌دلیل آن‌‌که قبول شدگان هم از بین هم‌کلاسی‌های خودشان منتهی با همت والا هستند و سعی کنند در آن راهی که قدم می‌گذارند شناخت کافی داشته باشند.

علی حبیبی فرد متولد سال 1382 در تهران، حائز رتبه 6 سهمیه در منطقه 2  رشته ریاضی در کنکور سال 1401 است. وی برادر شهید امنیت «احمد حبیبی فرد» است، این شهید والامقام  مامور نیروی انتظامی بود که در استان سیستان بلوچستان، شهر بمپور که از توابع ایرانشهر است فرمانده یگان امداد را بر عهده داشت که 2 بهمن سال 99  در درگیری با قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی خبرنگار حیات با «علی حبیبی فرد» دانش‌آموز نمونه در رشته ریاضی است:

علی حبیبی فرد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عواملی که به موفقیت د‌‌‌ر کنکور کمک می‌کند‌‌‌ و مانع از خستگی دانش‌آموزان د‌‌‌ر طول مسیر می‌شود‌‌‌، حفظ انگیزه است، گفت: برای موفقیت در هر کاری به ویژه کنکور، خواستن و اراده کردن یکی از مهم ترین معیارها است که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند. آنها نباید امید خود را از دست بدهند، بلکه با همت، تلاش خود را افزایش داده و به خدا توکل کنند. بدلیل آن‌‌که قبول شدگان هم از بین هم‌کلاسی‌های خودشان منتهی با همت والا هستند و سعی کنند در آن راهی که قدم می‌گذارند شناخت کافی داشته باشند.

این دانش‌آموز نمونه با ذکر اینکه تلاش، مطالعه مستمر و برنامه‌ای ثابت و مشخص روزانه از جمله عوامل موفقیت من کنکور بوده است، افزود: تلاش، پشتکار، مطالعه درست و دقیق  ملاک‌های اصلی در قبولی دانشگاه است و به دوستان و هم‌سالان خود توصیه می‌کنم که هرگز نا امید نشده و دست از تلاش برندارند و این را بدانند که کوچک‌ترین تلاش و زحمت آنها دیر یا زود نتیجه داده و آنها موفق خواهند شد.

حبیبی فرد اضافه کرد: ساعت مطالعه من در طول روز 9 ساعت بوده و در روزهای تعطیل هم به 10 ساعت رسیده است، بنابراین باید با برنامه ریزی اصولی منظم و مشخص پیش برویم و ناامید نشویم. باید با قدرت و انرژی به درس خواندن ادامه دهیم و به هدفی که انتخاب کرده‌ایم اعتقاد و ایمان قلبی داشته باشیم. 

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی دقیق و مفید سبب افزایش انگیزه، نظم در کارها و مشخص شدن ساعت مطالعه هر روز ما می‌شود که می‌توانیم هر روزه این ساعت مطالعه و روند مطالعه خود را از طریق برنامه ارتقا دهیم.

حبیبی فرد با ذکر اینکه «حمایت و دلگرمی خانواده و اتکا به توانمندی فردی و ظرفیت‌های دبیران مدرسه زمینه ساز و عامل موفقیت‌ام در کنکور بوده است»، بیان کرد: دوران راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه و آموزشگاه آیین علوی شهریار سپری کردم، پایه دوازدهم این مدرسه به صورت کنکوری برگزار می‌شد و من به شیوه و روش همان مدرسه جلو رفتم. از همان بچگی به رشته مهندسی کامپیوتر علاقه داشتم و به همین دلیل تمام تلاشم را کردم تا  بتوانم با قبولی در کنکور به هدف و رویای بچگی‌ام برسم. به طور کلی از مدیریت و کادر مجموعه علوی به خصوص اقای شهریاری و آسمانی مسئولین پایه دوازدهم این مدرسه تشکر می‌کنم که آموزشگاه علوی را راه انداختند. آنها واقعا دلسوزانه برای دانش‌آموزان تلاششان را کردند که بتوانند نتیجه‌ی مطلوبی را بدست آورند و خیلی از دانش‌آموزان این مدرسه رتبه‌های خوبی را کسب کردند.

این دانش‌آموز نمونه با بیان اینکه مدیریت داشتن سر جلسه آزمون، تمرکز داشتن روی نکات قوت، اولویت بندی تست زدن درس ها از جمله عواملی است که در نتیجه کنکور تاثیری مثبت دارد، تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم مطالب را با کیفیت یاد بگیریم بهتر می‌توانیم از کنکور گذر کنیم. مطالعه موثر نه تنها باعث آرامش خاطر داوطلبان می‌شود بلکه به نوعی باعث مدیریت زمان هم می شود چرا که وقتی درسی با کیفیت خوانده شود برای مرور وقت کمتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها