کد خبر 151782
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

گزارشی از گفتگو با عوامل تولید برنامه «قرار بهشت»:

برنامه‌ای خاص در تاریخ رسانه/صدها هزارنفر در ماه رمضان میهمان شهدا شدند/ برنامه‌سازی در گلزار شهدا تبدیل به جریان می‌شود

برنامه‌ای خاص در تاریخ رسانه/صدها هزارنفر در ماه رمضان میهمان شهدا شدند/ برنامه‌سازی در گلزار شهدا تبدیل به جریان می‌شود

توحید عرب تهیه‌کننده برنامه قرار بهشت در گفتگو با حیات طیبه گفت: برای اولین‌بار در تاریخ رسانه این اتفاق افتاد که یک برنامه به‌صورت مداوم در طول یک ماه از گلزار شهدا پخش شود.

 

 

«قرار بهشت» برنامه سحر ماه مبارک رمضان در جوار مزار شهدا در قطعه 26 گلزار شهدا با حضور مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، رنگ و بوی تازه‌ای به برنامه‌های رمضانی  امسال داد و مورد اقبال و رضایت مردم قرار گرفت. برنامه‌ای که با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهشت‌زهرا (س) و شبکه 5 سیما، فضای جدیدی از برنامه‌سازی در حوزه‌های فرهنگی و دینی را ترسیم کرد. گزارشی از گفتگو با عوامل قرار بهشت در حاشیه ضبط آخرین شب برنامه در 29 ماه رمضان شامل نکته‌ها و ناگفته‌هایی یک برنامه خاص در جوار مزار مطهر شهداست که در ادامه می‌آید:

اتفاقی خاص برای اولین‌بار در تاریخ رسانه

  توحید عرب تهیه‌کننده برنامه قرار بهشت در حاشیه ضبط آخرین قسمت این برنامه به خبرنگار حیات گفت: قرار بهشت، ارتباط رسانه‌ای سحرگاهی امسال ماه مبارک رمضان با مردم از گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا (س) و از سر مزار شهداست و توفیق شد این فضای معنوی و روحانی را سر سفره سحر مردم داشته باشیم و از محضر اساتید محترمی همچون آقای علی‌پناه، آقای بی‌آزار تهرانی، مرتضی آقا تهرانی، شیخ مهدی شریف و مداحی و مناجات خوانی مهدی علوی در خدمت مردم باشیم.  


این تهیه‌کننده برنامه‌های مذهبی رسانه ملی تاکید کرد: برای اولین‌بار در تاریخ رسانه این اتفاق افتاد که یک برنامه به‌صورت مداوم در طول یک ماه از گلزار شهدا پخش شود. آن هم بزرگ‌ترین گلزار شهدای جهان با بالغ بر 30 هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس که بحمدالله استقبال خوبی شد و عموم مردم و خانواده شهدا اظهار رضایت داشتند.
عرب در پایان اظهار کرد: اتفاقی خوبی هم که افتاد اینکه درب‌های بهشت‌زهرا برای اولین‌بار به‌صورت 24 ساعته در طول ماه مبارک رمضان به روی مردم باز بود و خانواده‌ها می‌توانستند بر سر مزار شهدا حاضر شوند و امیدواریم این ارتباط معنوی در طول سال ادامه داشته باشد.


برنامه‌سازی در گلزار شهدا تبدیل به جریان می‌شود


مسعود امینی کارگردان تلویزیونی در ادامه درباره برنامه قرار بهشت گفت: این برنامه سحرگاهی خوشبختانه موردنظر و عنایت مخاطبین قرار گرفت. 25 برنامه در این شب‌ها با حضور 114 خانواده شهید و 23 جانباز شهید ضبط شد و افتخار میزبانی و گفتگو با 18 مادر شهید توسط مجری برنامه با آیتم‌های متنوع را داشتیم. از ضبط تا ارسال به نودال پخش هیچ دخل و تصرفی بر روی برنامه نداشتیم و سعی کردیم برنامه شبه زنده باشد و بدون تدوین خاصی روی آنتن می‌رفت.

وی ادامه داد: در کنار مزار شهدا وارد مدیوم و فضایی شدیم که فکرش را نمی‌کردم. علی‌رغم تجربه کارهای ماه رمضانی در جوار حرم امام رضا (ع)، اما این شکل برنامه‌سازی که  30 شب متوالی در کنار شهدای عزیز باشم توفیق بزرگی بود که نصیب همه ما شد. از ابتدای برنامه هم از شهدا مدد گرفتم و خواستم کمکمان کنند تا این برنامه آبرومند شود.
کارگردان تلویزیونی برنامه قرار بهشت گفت: در جوار شهدا بودن شاخصه اصلی برنامه قرار بهشت است و با ساختار بکر و فضای معنوی گلزارهای شهدا، فکر می‌کنم برنامه‌هایی ازاین‌دست در همه شهرها و در کنار مزار شهدا مورد استقبال مردم قرار گیرد و در آینده تبدیل به یک جریان می‌شود.


صدها هزار نفر در ماه رمضان با شهدا خلوت کردند


مجید یراق‌بافان، مجری سینما و تلویزیون درباره قرار بهشت گفت: به لطف خدای متعال و محبت و عنایت شهدا برنامه قرار بهشت در جوار قطعه 26 گلزار شهدا برگزار کردیم که سحرها از شبکه 5 تلویزیون پخش شد. برای اولین‌بار که در طول ماه مبارک رمضان درهای بهشت حضرت زهرا از افطار تا سحر باز بود و صدها هزار نفر در این شب‌ها آمدند و در کنار شهدا خلوت کردند و میهمان شدند.
این مجری باسابقه برنامه‌های مذهبی و قرآنی صداوسیما ادامه داد: مردمی که به اینجا آمدند از صفای شهدا صفا گرفتند قطعه این صفا را به دل شهر و جامعه منتقل می‌کنند و شهرمان به برکت شهدا باصفاتر می‌شود.


رمضان باصفا در کنار مزار پدر

بخش پایانی این گزارش، گفتگویی کوتاه با فرزند شهید علیرضا دست باز و خواهر شهید محمدحسین دست باز از میهمانان امشب برنامه بود که با بیانی ساده و شیوا از حال و هوای قرار بهشت روایت کرد: رمضان با صفایی بود امسال، اولین‌بار بود که از بهشت‌زهرا (س) نمی‌ترسیدیم. می‌آمدیم پیش پدری که 37 سال پیش دودستش را به‌خاطر مردمش توسط منافقین کوردل از دست داد به‌خاطر ممانعت از انفجار نارنجکی که منافقی می‌خواستند بین مردم رها کند و مردم محل را بکشد و پدر عزیزم نگذاشت و آن نارنجک را بین دودستش گرفت و انفجار رخ داد و خودش به فیض شهادت رسید. این شب‌ها دلمان می‌گرفت و می‌آمدیم سر مزار پدر که دیدیدم اینجا یک فضای خیلی زیبا است که این‌همه آمده بودیم بهشت‌زهرا (س) و ندیده بودیم. عوامل شبکه 5 برنامه بسیار زیبا و روحانی اجرا می‌کردند. هر شب که اینجا بودیم حضور داشتیم و هر شبی که نبودیم قلبمان می‌تپید برای این فضای روحانی که باعث علاقه بسیاری از مردم برای حضور در گلزار شهدا شد.
انتهای گزارش

برچسب‌ها