کد خبر 151579
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

گفتگوی حیات طیبه با رتبه 14 آزمون سراسری:

پدر و مادرم انگیزه بخش قبولی من در کنکور بودند

پدر و مادرم انگیزه بخش قبولی من در کنکور بودند

سعیده محبی گفت: سهمیه من در قبولی‌ام در دانشگاه تاثیری نداشت و بدون سهمیه نیز در همین رشته و در همین دانشگاه پذیرفته می‌شدم. من به فکر رتبه زیر ده کشوری بدون سهمیه بودم متاسفانه سوالات ریاضی امسال استاندارد نبود وگرنه به هدفم می‌رسیدم.

سعیده محبی فرزند حسین محبی جانباز 25 درصد جنگ تحمیلی در عملیات شلمچه در گفتگو با خبرنگار حیات طیبه گفت: در کنکور سراسری 1400، رتبه 14 کشوری، رتبه 8 منطقه یک، رتبه 1 ایثارگران در گروه آموزشی تجربی را کسب کردم.

وی ادامه داد: من متولد 29 اسفند 1381 شهرستان زرین دشت استان فارس هستم. تا سال هشتم در شهرستان تحصیل کردم و از سال نهم به شیراز مهاجرت کردم، الان نیز دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستم.محبی با اشاره به رتبه‌ای که در کنکور سال 1400 کسب کرده عنوان کرد: سهمیه من در قبولی‌ام در دانشگاه تاثیری نداشت و بدون سهمیه نیز در همین رشته و در همین دانشگاه پذیرفته می‌شدم. من به فکر رتبه زیر ده کشوری بدون سهمیه بودم متاسفانه سوالات ریاضی امسال استاندارد نبود وگرنه به هدفم می‌رسیدم.

وی افزود: در مدرسه فرزانگان 1 شیراز تحصیل کردم و از سال دهم درس خواندن برای کنکور را شروع کردم و به تدریج ساعت مطالعه‌ام را بالا بردم. تابستان در آزمون‌ها شرکت کردم، از تابستان سال یازدهم کنکور را جدی گرفتم و شروع به درس خواندن کردم. پیش خوانی و مرور مطالب قبلی کمک زیادی به من کرد .

این دانشجو با اشاره به نحوه مطالعه خود توضیح داد: سال دهم در کنار کلاس‌های مدرسه روزانه حدودا 5 درس می‌خواندم و در سال دوازدهم با توجه به‌ شرایط کرونایی و غیرحضوری بودن کلاس‌ها ساعت مطالعه‌ام به 12 ساعت رسید.

وی ادامه داد: از ابتدا با هدف قبولی در رشته پزشکی تلاش می‌کردم و با توجه به نتایج آزمون‌های آزمایشی انتظار رتبه تک رقمی کشوری یا منطقه، بدون احتساب سهمیه را داشتم.محبی همچنین گفت: کنکوری‌های سال آینده با جدیت و توکل به خدا درس بخوانند و دست از تلاش بر ندارند. از حاشیه‌ها و فضای مجازی دور شوند و بر روی درس‌ها متمرکز شوند و امید و انگیزه خود را از دست ندهند.

وی افزود: مادرم در درس شیمی اشکالات را رفع می‌کرد و پدرم کتاب‌ها و جزواتی که نیاز داشتم را در کم‌ترین زمان ممکن برایم تهیه می‌کرد تا وقتم تلف نشود. فراهم کردن محیط آرام و کاهش تنش و اضطراب و دادن امید و انگیزه توسط پدر و مادرم بسیار موثر بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها