کد خبر 151569
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر کاری به استان چهارمحال و بختیاری:

نظام‌نامه حقوقی ایثارگران تدوین می شود

نظام‌نامه حقوقی ایثارگران تدوین می شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: به زودی نظام‌نامه حقوقی تهیه می‌شود که طی آن حقوق ایثارگران بر اساس وابستگی و شرایط به صورت دقیق مشخص می‌شود تا عزیزان ایثارگر ما از جزئیات حقوق قانونی خود مطلع شوند.

به گزارش حیات طیبه، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه 13 آبان در دومین روز از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری وارد شهر شهرکرد شد و با حضور در گلزار مطهر شهدای این شهر به نسبت به شهدا ادای احترام کرد.

وی در ادامه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارد و شاید بتوان گفت انقلابی‌ترین نهادی کشور است، زیرا به دنبال حفاظت از فرهنگ انسان‌هایی است که در امتحان‌های سخت پای دین و مکتب خود ایستادند و همچنین به بازماندگان آنان خدمات رسانی کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: عمر انسان‌ها بسیار کوتاه است و این موضوع باید همواره مد نظر تمام انسان‌ها نیز باشد و به کوتاهی عمر بیندیشند تا قدر لحظات را بدانند. این اندیشه در مسیر خدمت نیز بسیار مثمر ثمر است و باعث می‌شود مسئولان از فرصت‌های کوتاه برای خدمت به خوبی استفاده کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به ارائه آمارهایی در خصوص مسائل و نیازهای مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نیز در این دیدار تصریح کرد: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران فراتر از شغل اداری است و کارکنان این مجموعه مقدس باید با نگاهی اعتقادی کارها را پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خوشبختانه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مقام رئیس جمهوری کشورمان نگاه خوبی در مسائل اجرایی دارند و به تزریق امید به مجموعه‌های اجرایی و کل کشور می‌پردازند و همین روحیه نیز در مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز دیده می‌شود.

افتتاح آسایشگاه جانبازان شهرستان شهرکرد نیز از دیگر اقدامات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان چهارمحال و بختیاری بود.

این آسایشگاه با زیربنای 180 مترمربع و 120 متر حیاط، دارای 6 تخت استاندارد به منظور اقامت جانبازان معزز آماده خدمات رسانی به این عزیزان خواهد بود.

معاون رئیس جمهور همچنین در همایش ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری با موضوع روز 13 آبان و استکبارستیزی گفت: خدمات ارائه شده به ایثارگران مطابق قانون و عادلانه انجام می‌شود و ما نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم. در همین راستا نیز به زودی نظام‌نامه حقوقی تهیه می‌شود که طی آن حقوق ایثارگران بر اساس وابستگی و شرایط به صورت دقیق مشخص می‌شود تا عزیزان ایثارگر ما از جزئیات حقوق قانونی خود مطلع شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: عملکرد تمام دستگاه‌ها در قبال ایثارگران نیز مورد رصد قرار می‌گیرد و به زودی این عملکردها طی گزارشی به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نهادهای بالادستی ارائه می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ایثارگران تمام داشته‌های خود را برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی هزینه کرده‌اند افزود: امروز کمترین وظیفه ما در برابر این فداکاری و ایثارگری خدمات رسانی مناسب است و امیدواریم در این مسیر عملکرد مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: به منظور اصلاح رویه‌های جاری اقدام به راه‌اندازی دو سامانه برای پیشنهاد و معرفی افراد برای رده‌های مدیریتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌های وابسته کرده‌ایم تا پس از انجام آزمون‌های لازم انتصاب مدیران انجام شود و به این ترتیب از اقدامات و انتصاب‌های سلیقه‌ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران جلوگیری شود.

معاون رئیس جمهور همچنین در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری که در استانداری این استان برگزار شد با بیان اینکه مردم غیور بختیاری همواره از مدافعان و همراهان انقلاب اسلامی بوده‌اند افزود: آخرین مورد حضور این عزیزان در زمینه دفاع از آرمان‌های انقلاب حضور عزیزان بختیاری در بین مدافعان حرم بود و نشان دادند که باز هم در میدان و پای انقلابشان هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس اگر امروز نیز تهدیدی متوجه انقلاب و نظام اسلامی باشد با وجود مشکلات و اینکه پا به سن گذاشته‌اند دوباره برای دفاع حاضر خواهند شد. ما قدر آن‌ها هستیم و ان‌شاءالله که بتوانیم به وظیفه خودمان در قبال آنان عمل کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی لازمه تأثیرگذاری کارهای فرهنگی را حضور و همراهی مردم دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و توسط مردم شکل گرفته است و بر همین اساس نیاز داریم در زمینه کارهای فرهنگی نیز از نقش و حضور خود مردم استفاده کنیم تا بتوانیم تأثیرگذار باشیم. در حال حاضر تلاش می‌کنیم با مشارکت استان‌ها نسبت به ساخت سریال در خصوص اسطوره‌های ایثار و شهادت آن استان اقدام کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها