کد خبر 151567
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

گفتگوی حیات طیبه با رتبه 95آزمون سراسری:

سال آخر دبیرستان به رشته حقوق علاقه‌مند شدم/ از پدر و مادرم درس های زیادی گرفتم

سال آخر دبیرستان به رشته حقوق علاقه‌مند شدم/ از پدر و مادرم درس های زیادی گرفتم

محمدامین رحیمی گفت: تقریبا از مهر ماه سال دوازدهم در آزمون‌های آزمایشی شرکت کردم و بصورت جدی مطالعه را شروع کردم، تنها یکسال در آزمون شرکت کردم اما از لحظه‌ای که کنکور برای من استارت خورد، اصلا و ابدا در هیچ آزمونی غیبت نداشتم.

محمدامین رحیمی فرزند رحمان رحیمی جانباز 40 درصدی در گفتگو با «حیات طیبه» گفت: در کنکور انسانی رتبه 3 سهمیه، 31 منطقه و رتبه 95 کشوری را کسب کردم.

وی با اشاره به شروع مطالعه خود عنوان کرد: تقریبا از مهر ماه سال دوازدهم در آزمون‌های آزمایشی شرکت کردم و بصورت جدی مطالعه را شروع کردم. شروع کار سخت گذشت اما به مرور که با جو سال کنکور خو گرفتم، بهتر توانستم با این نوع خاص از سبک زندگی خود را وفق دهم و شرایط بهتر شد.

وی همچنین با اشاره به سهمیه ایثارگری و تاثیر آن بر رتبه کنکور توضیح داد: سهمیه ایثارگری بعنوان یک امتیاز برای دانش‌آموزهایی که از آن برخوردار می‌شوند به حساب می‌آید و نقش بسزایی در انگیزه و امید به درس خواندن ایجاد می‌کند و باعث می‌شود برعکس باقی دانش‌آموزانی که در طول سال ناامید و بی‌انگیزه می‌شوند، سر پا بماند، ادامه بدهد و برای رسیدن به هدف خود تلاش کند.

رحیمی با اشاره به دلیل انتخاب رشته انسانی گفت: زمانی که برای دبیرستان انتخاب رشته کردم بخاطر علاقه‌ای که به دروس علوم انسانی داشتم انسانی را انتخاب کردم. سال آخر دبیرستان نیز تصمیم گرفتم رشته حقوق را انتخاب کنم و ادامه تحصیل بدهم.

وی تصریح کرد: کنکوری‌های سال آینده بدانند که هرگز برای شروع دیر نیست. کافیست انگیزه شروع را در خود ایجاد کنند و با شیب ملایمی با ساعت مطالعه کم شروع کنند تا کم کم بتوانند ساعت را به مرور بیشتر کنند و با برنامه‌ریزی‌ آزمون‌های آزمایشی جلو بروند تا کنکور موفقی را پشت سر بگذارند.

این کنکوری رتبه سومی گفت: من تنها یکسال در آزمون شرکت کردم اما از لحظه‌ای که کنکور برای من استارت خورد، اصلا و ابدا در هیچ آزمونی غیبت نداشتم و به نظر من کسی که در آزمون غیبت می‌کند‌، بیشتر از چیزی که فکر می‌کند عقب می‌افتد. هر آزمون شبیه یک جلسه کنکور است که صرفا از مباحث دو هفته گرفته می‌شود. هر آزمون برای من تقریبا به اندازه کنکور اصلی مهم بود که چه کاری کنم و چه نتیجه‌ای بگیرم و رتبه و ترازم چگونه باشد.

وی همچنین با اشاره به حمایت‌های خانواده خود گفت: پدر و مادرم با در اختیار دادن محیط ساکت و آرام به من کمک بزرگی کردند و برایم مشوق‌های خوبی بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها