کد خبر 151560
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

یادواره شهید «علی چیت‌سازیان» در همدان برگزار می‌شود

یادواره شهید «علی چیت‌سازیان» در همدان برگزار می‌شود

یادواره سی‌وچهارمین سالگرد شهادت سردار شهید علی چیت‌سازیان و شهدای واحد اطلاعات عملیات لشکر 32‌ انصارالحسین(ع) همدان، 20 آبان‌ماه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش حیات طیبه به نقل از ایکنا، یادواره سی‌وچهارمین سالگرد شهادت سردار شهید علی چیت‌سازیان و بیش از 100 شهید واحد اطلاعات عملیات لشکر انصارالحسین(ع) به همت ستاد یادواره این شهید، برگزار می‌شود.

این یادواره پنج‌شنبه، 20 آبان‌ماه پس از نماز مغرب و عشا همراه با تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن، خاطره‌گویی هم‌رزمان شهید چیت‌سازیان و اجرای نمایشنامه‌ای از زندگینامه‌ای این شهید در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان با حضور بانوان و آقایان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

سردار شهید علی چیت‌سازیان، متولد 19 آذر 1341 در همدان فرمانده اطلاعات عملیات لشکر انصارالحسین(ع) در دوران جنگ ایران و عراق بود. فرماندهان عراقی به وی لقب عقرب زرد داده بودند. از معروف‌ترین سخنان او این است که «کسانی می‌توانند از سیم‌خاردارهای دشمن رد شوند که در سیم‌خاردار نفس خود گیر نکرده باشند.»

این سردار ملی و سرباز فداکار اسلام در روز چهارم آذر 1366 در حین انجام یک مأموریت گشت شناسایی در منطقه ماووت عراق در عملیات نصر 8، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها