کد خبر 148461
۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

تحویل واکسن آنفولانزا از هفته آینده/ اولویت عرضه واکسن والدین شهدا و جانبازان بالای 60 سال

تحویل واکسن آنفولانزا از هفته آینده/ اولویت عرضه واکسن والدین شهدا و جانبازان بالای 60 سال

معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست تخصصی با کمیسیون بهداشت و درمان تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: با قول مساعد وزارت بهداشت، هفته آینده واکسن آنفولانزا برای واکسینه شدن جامعه ایثارگر در اختیار معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید قرار می گیرد.

تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران  

به گزارش حیات، دکتر  عبدالرضا عباسپور، معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز سه شنبه (اول مهر ماه) در نشست تخصصی با کمیسیون بهداشت و درمان تشکل های شاهد و ایثارگر در مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس اظهارداشت: با قول مساعد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هفته آینده واکسن آنفولانزا برای واکسینه کردن کلیه والدین شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، جانبازان سن بالای زیر ۲۵ درصد و همسران بالای شصت سال شهدا در اختیار ما قرار می گیرد.



عباسپور با بیان اینکه در هر استان حداقل یک بیمارستان باید خدمات رایگان پزشکی به جامعه ایثارگری اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های ما در خدمات رسانی، مشورت پذیری از عزیزان ایثارگری است که نیاز های جامعه هدف در حوزه بهداشت و درمان را می شناسند و نقطه نظر های خود را به ما ارائه می دهند.

وی ادامه داد: ما از نخبگان جامعه ایثارگر در حوزه بهداشت و درمان استفاده کردیم و حتی اگر لازم باشد، از ظرفیت های پزشکی خارج از کشور هم برای درمان ایثارگران عزیز بهره می بریم.

دکتر عباسپور با بیان اینکه هر ساله سعی کردیم، نیاز ایثارگران به بیمه خدمات درمانی را رفع کنیم، عنوان کرد: یکی از مهمترین خدماتی که در معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید به ایثارگران ارائه می دهیم، بیمه پایه و تکمیلی جامعه هدف است.


معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید تصریح کرد: اگر امکانی فراهم شود که به صورت ماهانه و دقیق حق بیمه ها را پرداخت کنیم، به عنوان بیمه گذار می توانیم از شرکت های خدمات رسانی بیمه توقع خدمات رسانی به موقع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دو هزار و پانصد میلیارد تومان به بیمه بدهکار بودیم، اشاره کرد: حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان اوراق دو ساله به مراکز بیمه پرداخت کرده ایم.

عباسپور گفت: روزانه حدود ۶۰ هزار ایثارگر برای معالجه به بخش های درمانی رجوع می کنند و اگر مشکلی در حوزه  بیمه پیش بیاید، به جامعه هدف اطلاع رسانی می شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: باید به این نکته اشاره کنم که خوشبختانه از (۳۱ خرداد ماه) تمامی هزینه بیمه ایثارگران را به مرکز بیمه پرداخت کرده ایم.

دکتر عباسپور گفت: بیمه موظف است، ظرف چهل و هشت ساعت، هزینه های درمانی جانبازان ۷۰ درصد را پرداخت کند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اظهار داشت: به عنوان راهکار برای تامین هزینه های بیمه خدمات درمانی در زمینه دندانپزشکی، بنیاد شهید با تاسیس یک مرکز درمانی در زمینه معالجات دندان پزشکی می تواند تا حد زیادی خدمات رسانی به جامعه هدف را رفع کند. 

انتهای پیام 

برچسب‌ها