کد خبر 148332
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

روایت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از «حُر مدافع حرم»

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مراسم عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله (ع) مسیر رشد و کمال است و این سیدالشهدا (ع) است که دست انسان‌ها را می‌گیرد و بدین سبب بود که برخی مادران شهدا ۳ یا ۴ فرزند خود را تقدیم اسلام کردند تا مسیر سیدالشهدا (ع) زنده بماند.

 

  

به گزارش حیات به نقل از «ایثار»، پنجمین شب از مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع)، با عنوان «کآرام جان می‌رود» شب گذشته ۸ شهریور ماه همزمان با شب عاشورای حسینی با حضور سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و عموم مردم در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: امروز صبح توفیق داشتم خدمت عزیزی رسیدم که ۱۰ سال در اسارت بوده و حالا هم نزدیک به ۸ سال است که فقط سقف را می‌بیند. همسر ایشان به بنده می‌گفت خود من هم نمی‌توانم در این مراسم‌ها حضور داشته باشم اگر شما رفتید از طرف من از مردم بخواهید برای همسرم دعا کنند. امشب از خود سیدالشهدا (ع) بخواهیم که جانبازان ما و همه بیماران را شفا داده و کادر درمانی پرتلاش ما که از همه چیز خود گذشتند را یاری کند.


وی با اشاره به روایات مختلف در مورد انگیزه سیدالشهدا (ع) از حرکت و عزیمت‌ از مدینه به سمت مکه و سپس کوفه افزود: معتقدم که عصاره اصلی آدم‌ها و آرمان‌هایشان را باید در آخرین کلماتی که آن فرد به زبان می‌آورد دید. این موضوع در وصیت‌نامه سیدالشهدا (ع) به چشم می‌خورد.


معاون رییس جمهور با اشاره به وصیت‌نامه‌ امام حسین (ع) که نزد برادرشان محمد حنفیه قرار می‌دهند، گفت: در این وصیت‌نامه تنها هدف امام حسین (ع) اصلاح و رشد و کمال عالم بشریت و اسلام ذکر شده است. بر اساس فرمایش پیامبر اکرم (ص) «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» پس مراسم عزاداری مسیر رشد و کمال است و این سیدالشهدا (ع) است که دست انسان‌ها را می‌گیرد بدین سبب بود که برخی مادران شهدا ۳ یا ۴ فرزند خود را تقدیم اسلام کردند که مسیر سیدالشهدا (ع) زنده بماند.


اوحدی در پایان سخنان خود با یادی از شهید «مجید قربانخانی» از شهدای مدافع حرم گفت: پدر این شهید در ملاقات با ایشان نقل می‌کرد که «ایام اربعین هر سال به پیاده‌روی می‌رفتم و به مجید هم می‌گفتم بیا. او قبول نمی‌کرد. اما اربعین فرا رسید و مجید به من گفت که امسال می‌خواهم بیایم. به او گفتم تو که با سیدالشهدا (ع) خیلی فاصله داشتی چه شده است؟ او گفت امسال می‌خواهم بیایم. مجید قربانخانی به اربعین رفت و وقتی برگشت دیدیم که مجید شخص دیگری شده است.» دقت کنید که مجید به سیدالشهدا (ع) متوسل شد، تحول درونی برایش رخ داد و ۱۰ روز بعد به سوریه رفت و برای امنیت این کشور به شهادت رسید و پس از چند سال پیکرش به کشور بازگشت.
در این مراسم «محمدحسین رجبی دوانی» استاد حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداخت و «محمود حبیبی کسبی»، شاعر آیینی و برجسته کشور به شعرخوانی پرداخت.
ذکر مصیبت و روضه‌خوانی «سیدعبدالحمید رخ صفت» مداح و ذاکر اهل بیت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها