کد خبر 148299
۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹

عملکرد دستگاه های اجرایی کشور در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارزیابی شد

عملکرد دستگاه های اجرایی کشور در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  ارزیابی شد

سرپرست اداره کل دبیرخانه شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت اظهار داشت، برای نخستین بار عملکرد 101 دستگاه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت مورد ارزیابی قرار گرفت. سه دستگاه برتر بر حسب مجموع امتیازات انتخاب و برای تجلیل در جشنواره شهید رجایی معرفی خواهد شد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانی راد،  سرپرست اداره کل دبیرخانه شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت  در گفتگو با حیات با تأکید بر اهمیت مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نمادهای غیر دولتی در تحقق مأموریت مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور، اظهار داشت؛ تلاش گسترده و تنوع برنامهها در حوزههای مختلف که با انگیزه پاسداشت حق عظیم شهدا و ایثارگران در جریان است که نیازمند پایش و ارزیابی مستمر است.

 

http://isaar.ir/images/docs/000340/n00340598-b.jpg

وی با بیان اینکه برای اولین بار در سال گذشته عملکرد دستگاه ها در حوزه ایثار و شهادت مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: کلیه دستگاه های مشمول جشنواره شهید رجایی که حدود 101 دستگاه می باشد مورد ارزیابی قرار گرفته اند. با پیگیریهای بعمل آمده و همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با تعریف 11 شاخص ارزیابی ذیل 5 عنوان با جمع آوری و ثبت عملکرد دستگاه‌ها مطابق شاخص‌های اعلام شده در سامانه «تسما» موفق به ارزیابی اقدامات صورت گرفته در سطح ملی در سال 1398 گردید.

سرپرست اداره کل دبیرخانه شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت گفت: شاخص های اصلی ارزیابی در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت؛ تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه، میزان بهره گیری از ابزار رسانه های عمومی و دستگاهی در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، تعداد بازدید با خانواده معظم شهدای دستگاه یا ایثارگران توسط مدیر، میزان حمایت از تولیدات علمی و فرهنگی و هنری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت می باشند.

حجت الاسلام کاویانی همچنین اظهار داشت نتیجه نهایی این ارزیابی  دو هفته پیش در اختیار سازمان اداری و استخدامی کشور قرار داده شد و  سه دستگاه برتر  بر حسب مجموع امتیازات انتخاب و برای تجلیل در جشنواره شهید رجایی معرفی خواهد شد.

وی افزود: تلاش بر این است که شاخص‌های ارزیابی بصورت عملیاتی توسعه یافته و در سال جاری ضمن افزایش سطح اثر گذاری امتیازات زمینه توسعه نظارت و ارزیابی در سطح استانها و شهرستانها با همکاری و تعامل خوب سازمان اداری و استخدامی فراهم شود . 

 گفتنی است که در این ارزیابی که برای اولین بار  در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت انجام گرفته و دستگاه‌های مشمول جشنواره شهید رجایی استقبال و همکاری خوبی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت داشته‌اند.

 

برچسب‌ها