کد خبر 144361
۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

باید پیگیر ساخت 56 مدرسه حیات طیبه باشیم

باید پیگیر ساخت 56 مدرسه حیات طیبه باشیم

حیات: سرپروست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش یک لشکر اقتصادی بزرگ، اما نهفته است، گفت: باید مدارس را بزرگ بسازیم، چراکه مدارس بزرگ امکان تعلیم و تربیت تمام ساحتی را فراهم می‌کند و باید پیگیر ادامه روند عمرانی احداث 56 مدرسه حیات طیبه که رهاشده است، باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حیات، سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش پرورش در نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول آموزش و پرورش، چهار لایه نظری، برنامه‌ای، نهادی و عملیاتی دارد که باید برای اجرایی کردن سند تحول مدنظر برنامه ریزان قرار بگیرد. مدرسه کانون اصلی تحول است و اگر ورود به مدرسه پیدا نکنیم تمام کارهایمان بی فایده است.
وی افزود: به طور ویژه در بحث مدرسه محوری متمرکز می‌شویم و در ظرف یک ماه آینده طرحی را برای تصویب به شورای عالی اداری خواهیم برد و در این طرح به دنبال این هستیم که مدرسه سلف سرویس، اندیشه شود.
حسینی با بیان اینکه در مدرسه محوری، مدیر کانون اصلی تحول است و باید در مدرسه ارتقا مدیریت مدرسه اتفاق بیفتد، اظهار کرد: نکته اول در اثرات خوب مدرسه محوری و ارتقا مدیریت مدرسه این است که انتخاب مدیر توسط معلمان بسیار بازخورد خوبی داشته است و دوم مدیر مدرسه قدرت خلق ثروت و همچنین قدرت صرف منابع مالی برای تشویق و تنبیهه را داشته باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تامین منابع چهار راه پیش رو داریم، تصریح کرد: راه اول این است که سهم خود از منابع کشوری را افزایش دهیم و سهم آموزش و پرورش باید در درآمد سرانه کشور مورد محاسبه قرار گیرد. به طور مثال ۱۹ و نیم درصد اعتبارات ملی کشور اندونزی صرف آموزش شده است.
وی راه دوم را طراحی یک لایحه و تصویب آن تحت عنوان نظام نامه مشارکت وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارت خانه با درنظر گرفتن الزامات اجرایی آن دانست و خاطرنشان کرد: راه سوم تامین منابع برای آموزش و پرورش مدیریت بر منابع و مصارف است.
این مقام مسوول با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و خصوصی اداره نمی‌شود، گفت: از کل بودجه آموزش و پرورش سهم کیفیت بخشی منابع آموزش و پرورش یک و ۴ دهم درصد است و ۹۸ درصد صرف سایر امور می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه با راه اندازی نظام کپسولی فشرده آموزش، کیفیت و نوآوری را کاهش داده ایم، اظهار کرد: آموزش و پرورش یک لشکر اقتصادی بزرگ، اما نهفته است.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش با انتقاد نسبت به وجود 24 نوع مدرسه در کشور تصریح کرد: در کجای دنیا با این پدیده رو به رو هستیم. به‌عنوان‌مثال مدرسه‌ای در بهترین نقطه تجاری میدان ولیعصر است که مساحت آن اجازه انجام تعلیم و تربیت تمام ساحتی را نمی‌دهد، اگر آن را بفروشیم و در نقطه‌ای دیگر مدرسه‌ای با زمین بزرگتر که امکان تعلیم و تربیت تمام ساحتی را می‌دهد ایجاد کنیم به نفع نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.
وی افزود: باید مدارس را بزرگ بسازیم، چراکه مدارس بزرگ امکان تعلیم و تربیت تمام ساحتی را فراهم می‌کند و باید پیگیر ادامه روند عمرانی احداث 56 مدرسه حیات طیبه که رهاشده است، باشیم.

برچسب‌ها