کد خبر 144190
۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت وگوی اختصاصی با حیات مطرح کرد:

جایگاه برتر بنیاد شهید در امور پاسخگویی و ارباب رجوع

جایگاه برتر بنیاد شهید در امور پاسخگویی و ارباب رجوع

حیات: مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، رسیدگی وپاسخگویی به شکایات بنیاد شهید وامور ایثارگران در خصوص ارزیابی عملکرد بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: مواد81 و82 فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری درحالی به ارزیابی عملکرد اشاره دارد و به صراحت اعلام می کند که دستگاه های اجرایی هرساله باید در بعد شاخص های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار گیرند که شاخص های عمومی، شاخص هایی هستند که براساس قوانین و اسناد بالا دستی تنظیم می شود و از سوی دولت، مجلس، برنامه ششم توسعه و غیره تامین و اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری حیات، حسن مصلحی مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، رسیدگی وپاسخگویی به شکایات بنیاد شهید وامور ایثارگران با اشاره به ارزیابی دستگاه های اجرایی اظهار کرد: از دیگر شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی شاخص اختصاصی است که شامل تکالیف ووظایف خاص دستگاه اجرایی است.

وی افزود: شاخص های اختصاصی براساس برنامه ششم توسعه با هماهنگی وتعامل صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور؛ توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران نهایی می شود که هر ساله ملاک ارزیایی قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید وامور ایثارگران با بیان اینکه ارزیابی عملکرد براساس شاخص های عمومی واختصاصی در پایان هرسال اجرایی می شد، تصریح کرد: ارزیابی عملکرد سال 97 ازسوی بنیاد شهید ارسال شد و شاخص های ارزیابی عملکرد سال 98 نیز براساس شاخص های اختصاصی با سازمان اداری و سازمان برنامه و بودجه نهایی وابلاغ شده است.

مصلحی تشریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس شاخص های عمومی واختصاصی، عملکرد دستگاه های استانی را نیز ارزیابی می کند که اکنون این کار در سطح ملی توسط بنیاد  شهید به سازمان اداری و استخدامی که بخشی از آن مورد ممیزی قرار دارد، ارائه شده است.

وی با اشاره به ممیزی های موجود در ارزیابی عملکرد دستگاه های استانی گفت: در کشور 32 واحد استانی داریم که پس از رفع  ممیزی های موجود در دستگاه های استانی توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی وبودجه؛ بنیاد شهید می تواند در هفته دولت و در جشنواره شهید رجایی، دستگاه های برتر استانی خود را مشخص و معرفی کند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، رسیدگی وپاسخگویی به شکایات بنیاد شهید وامور ایثارگران ادامه داد: درصددیم همچون سنوات قبل، جشنواره شهید رجایی در سطح دستگاهی و استانی  برگزار شود و حوزه ها و دفاتر موفق و کارکنانی که در این خصوص درخشیدند و عملکرد خوبی از خود نشان داده اند را براساس شاخص هایی که پیرامون جشنواره شهید رجایی ابلاغ شده، در جشنواره مورد تشویق وتقدیر قرار بگیرند.

وی درخصوص آموزش کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نحوه برخورد آنها با ارباب رجوع  اظهار کرد: ملاک و اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق شهروندی است که توسط شورای عالی اداری، تکالیف دستگاه اجرایی در خصوص حقوق شهروندی، ابلاغ شده است.

مصلحی با اشاره به پایش هر سه ماه یکبار استان ها براساس شاخص هایی که امور سلامت اداری استخدامی ابلاغ کرده گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارش یکساله استان ها را جمع بندی می کند که همین موضوع در ارزیابی ها هم لحاظ می شود و در حال حاضر خروجی که بنیاد شهید در محور سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی دارد این است که بنیاد همواره در چندسال اخیر در امور پاسخگویی و ارباب رجوع به عنوان دستگاه برتر بوده که نقش و جایگاه مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد به عنوان پیشخوان خدمت هم در این امر موثر بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید وامور ایثارگران ابراز کرد: علاوه بر جشنواره شهید رجایی، هرساله بر اساس شیوه نامه تکریم ارباب رجوع که  توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تنظیم شده است، اگر کارمندی با ارباب رجوع برخورد نامناسبی داشته باشد، ساز و کار و مکانیسم برخورد کارمند با ارباب رجوع دیده شده است که مطابق آن به هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می شود.

وی گفت: علاوه بر موارد ذکر شده؛ برای کارکنانی که در مواجهه با ارباب رجوع سعه صدر و احترام کامل را همواره مدنظر قرار دهند که یک وظیفه ذاتی است. برای  آنها هم بنیاد شهید ساز و کار تشویقی در نظرگرفته است که تعدادی از آنها را در سطح ملی و استانی مورد تقدیر قرار می دهد که در حال حاضر هم در حال بررسی افراد و اطلاعات آنها به جهت برگزاری یک مراسم  تقدیر از آن کارکنان هستیم.

مصلحی با اشاره به اینکه بخشی از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران با اداره کل آموزش در ارتباط است ادامه داد: آموزش های  لازم  در خصوص حقوق شهروندی در سال 97 -96 به کارکنان ارائه شده است.

وی در خصوص طبقه بندی های ارزیابی و معیار بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: در فصل یازدهم مدیریت خدمات کشوری در مواد 82-81  اعلام کرده است که دستگاه ها پس از اینکه ارزیابی شدند در سه سطح عالی و خوب و متوسط قرار می گیرند.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید وامور ایثارگران افزود: بند شش ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری هم تصریح دارد که اگر دستگاهی هر ساله در ارزیابی عملکرد شرکت کرد و منجر به سطح بندی عالی یا خوب یا متوسط شد به ترتیب  70،50،30 درصد  از آن کارکنان مشمول فوق العاده کارایی و عملکرد قرار می گیرند که پس از پایان ارزیابی توسط سازمان اداری استخدامی سطح دستگاه را مشخص می شود. 

وی در پایان ابراز کرد: براساس نمره ارزش یابی، افراد مشمول این فوق العاده کارایی و عملکرد قرار می گیرند که اگر نمره ارزشیابی بالا باشد 50 درصد آن اداره نیز مورد تقدیر قرار می گیرد و لازم به ذکر است که نمره ارزشیابی افرادی که بالاتر باشد طبیعتا مشمول این فوق العاده کارایی وعملکرد می شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها