کد خبر 142283
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

سفر بیش از ۲۰۰۰ نفر از خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس

سفر بیش از ۲۰۰۰ نفر از خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از اعزام اقشار مختلف مردم و بسیج محلات و مساجد به راهیان نور خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال بیش از ۲۰۰۰ نفر در قالب کاروان‌های محلات و بسیج مساجد به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری حیات به نقل از ایسنا، سرهنگ برات زاده، امروز ۱۹ اسفند، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آشنایی با مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف برگزاری راهیان نور است.

وی با بیان اینکه نباید حقایق دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، افزود: باید دوران انقلاب و دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود و امروز عزت، اقتدار و تداوم انقلاب اسلامی مرهون رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اعزام راهیان نور، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۸۱ دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام شدند.

برات زاده اظهار کرد: اعزام دانشجویان استان به مناطق عملیاتی جنوب از ۱۰ اسفندماه امسال آغاز و تا ۲۴ اسفندماه نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۱۲۲ دانش‌آموز از ابتدای بهمن ماه تا ۱۰ اسفندماه امسال به راهیان نور جنوب اعزام شدند که از این تعداد ۷۹۰ نفر خواهر و یک هزار و ۳۳۲ نفر برادر بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از اعزام اقشار مختلف مردم و بسیج محلات و مساجد به راهیان نور خبر داد و خاطرنشان کرد: اقشار بسیج محلات و مساجد از ۲۵ اسفندماه امسال به راهیان نور اعزام می‌شوند و تا ۱۴ فروردین ماه ۹۸ نیز ادامه دارد.

برات‌زاده با بیان اینکه در تابستان سال جاری ۹۷۰ نفر از بسیج محلات و مساجد به راهیان نور غرب اعزام شدند، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال بیش از ۲ هزار نفر در قالب کاروان‌های محلات و بسیج مساجد به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر برای راهیان نور جنوب ثبت نام کردند، افزود: بسیجیان و مردم در این سفر هفت روزه از یادمان عملیات والفجر هشت، اروند رود، یادمان شهدای شلمچه، مسجد جامع خرمشهر، یادمان هویزه، یادمان طلاییه، دهلاویه، کانال کمیل، منطقه عملیاتی فکه، فتح‌المبین و معراج شهدای اهواز بازدید می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: مراسم و محفل شبی با شهدا، رزمایش مردان آسمانی و مراسم تحویل سال ۹۸ در دو یادمان شهدای عملیات بیت‌المقدس و طلاییه از جمله برنامه‌های راهیان نور است.

برات زاده با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام در راهیان نور جنوب ۲۴۰ هزار تومان است، بیان کرد: ثبت‌نام در راهیان نور جنوب تا ۲۷ اسفند ماه انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به رده‌ها و نواحی مختلف بسیج در شهرستان‌ها ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که با خودروهای شخصی خود به مناطق عملیاتی جنوب سفر کنند، هزینه سه روز اسکان و تغذیه آن‌ها رایگان خواهد بود.

برچسب‌ها