کد خبر 140261
۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

سرپرست تیم اعزامی ایران به کنفرانس منع سلاح های شیمیایی:

جو روانی امریکا علیه ایران در لاهه راه به جایی نبرد

جو روانی امریکا علیه ایران در لاهه راه به جایی نبرد

حیات: تلاش امریکا در ایجاد جو روانی علیه ایران در کنفرانس سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی، با بیان ادعاهای واهی، راه به جایی نبرد.

سجاد قاسمی سرپرست تیم اعزامی ایران به بیست و سومین کنفرانس منع گسترش سلاح های شیمیایی در لاهه هلند به حیات گفت: در روزهای دوم و سوم اجلاس با این که امریکایی ها با ایجاد عملیات روانی از طریق اسوشیتد پرس و طرح سخنانی،  تلاش کردند اینگونه عنوان کنند که ایران به معاهدات کنوانسیون منع گسترش سلاح های شیمیایی متعهد نبوده است و حتی نماینده آمریکا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، در ادعایی واهی، ایران را متهم کرد که توان تسلیحات شیمیایی خود را به این نهاد گزارش نداده است در حالی که خود امریکا در تلاش برای دستیابی به سلاح های پیشرفته شیمیایی است. به هر ترتیب امریکا، نتوانست با اتهامات واهی و بی پایه و اساس، راه به جایی ببرد و حضور جانبازان به عنوان شاهدان عینی و مصدومان حملات شیمیایی جنگ تحمیلی، در تیمی که به لاهه اعزام شد در رساندن صدای مظلومیت ایران به حاضران در کنفرانس خیلی موثر بود به نحوی که دیپلمات های حاضر، در سخنرانی هایشان به جانبازان ایرانی به عنوان سند زنده، اشاره می کردند.

همچنین قاسمی افزود: در ابتدا ما با جو روانی که علیه ایران شکل داده بودند در یک بایکوت دیداری قرار گرفته بودیم ولی وجود نمایشگاه با عکس های مستند و حضور جانبازان شیمیایی، موثر واقع شد و باعث خنثی شدن این جو شد به گونه ای که حتی نماینده کانادا که جزء کشورهای مخالف ما بود از نمایشگاه عکس بازدید کرد همچنین نماینده چند کشور افریقایی و اروپایی ضمن بازدید در باره این بمباران ها با تیم ایران گفت و گو کردند.

به بیان سرپرست تیم اعزامی ایران، با این که مخالفان ما در اجلاس دو تا سه برابر همراهان ما بودند با این حال اهداف معنوی ما محقق شد.

برچسب‌ها