کد خبر 140249
۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

مدیرکل بنیاد استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با حیات:

دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مذهب نمی شناسد

دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مذهب نمی شناسد

پالاش گفت: استان سیستان و بلوچستان با داشتن 150 قوم جز متنوع ترین استان های کشور از لحاظ مذهبی و قومیتی است اما با این وجود در تمامی عرصه های گوناگون مانند دفاع و حمایت از تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی مشارکت داشته و حتی شهدای زیادی از اهل تسنن را تقدیم نظام کرده است و به گفته مقام معظم رهبری استان سیستان و بلوچستان مظهر شعار وحدت اسلامی است. برادران اهل تسنن در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مرزبانی و جبهه های سوریه مشارکت وسیع دارند.

عباس پالاش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در حاشیه همایش مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حیات اظهار کرد: در عرصه های مختلف همانند دفاع مقدس شاهد حضور پررنگ مردم استان چه اهل تسنن و چه اهل تشیع هستیم ، زیرا دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مذهب نمی شناسد.

وی گفت: به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس، درگیری و هجوم از مرزهای غربی کشور آغاز شد اما این استان با تقدیم 2 هزار شهید، 4 هزار جانباز و 500 آزاده دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادا کرده است. به طوری که بیش از 500 نفر از شهدا، بیش از320 جانباز و بیش از 50 آزاده از اهل تسنن استان هستند.

پالاش ادامه داد: در حال حاضر نیز امنیت در استان کاملا برقرار است و نیروهای امنیتی سنی و شیعه در کنار هم برای حفاظت از مرزها تلاش می کنند. در استان ما هنوز در باغ شهادت باز است و استان هر هفته حداقل میزبان یک شهید مرزبان است. پنج نفر از مرزبانانی که به تازگی در مرز میرجاوه به گروگان گرفته شده اند نیز اهل تسنن هستند که نشان از مشارکت این افراد در حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مراسمات برگزار شده در هفته وحدت افزود:. در این هفته یادواره های مختلفی برای تقدیر از خانواده های شاهد و ایثارگر اهل تسنن در سطح استان برگزار شد که در آن شاهد حضور اهل تشیع نیز بودیم. همچنین غباررویی گلزار شهدا کل استان، برگزاری برنامه های فرهنگی-ورزشی،برگزاری مراسم جشن در 20حسینیه در سطح استان، دیدارهایی در قالب طرح سپاس از خانواده های اهل تسنن در میرجاوه، ایران شهر، خاش، زابل و ... به عمل آمده است که این حرکت برای مسئولین افتخار بزرگی است.

پالاش ادامه داد: در سراسر استان خون شهدا ریخته شده است. دشمن خیال می کند این استان محل مناسبی برای ایجاد تفرقه است اما وقتی شهیدی مانند شهید عمر ملازهی و سلمان برجسته از شهدای مدافع حرم اهل تسنن می آید و روی دست سیلی از مردم استان بدون توجه به مذهب تشییع می شود، ما شاهد وحدت هستیم زیرا هر شهید نماد وحدت است.

وی در پایان با تاکید بر حضور اهل تسنن در جبهه های سوریه و دفاع از حرم نیز اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای 9 شهید مدافع حرم  اهل تسنن است.

مبینا آقاخانی

برچسب‌ها