کد خبر 139879
۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸

مسئول موکب کانون فرهنگی آفتاب در گفت و گو با حیات:

مسابقه عکس بین المللی قاب اربعین آغاز به کار کرد

مسابقه عکس بین المللی قاب اربعین آغاز به کار کرد

حیات: مسابقه قاب اربعین در سه بخش عکاسان حرفه ای، عکاسان مردمی و عکاسان خارجی شروع شد و هر هنرمند عکاس می تواند 10 اثر از آثار خود در مورد اربعین را در این مسابقه شرکت دهد.

مسئول موکب کانون فرهنگی آفتاب در خصوص فعالیت این کانون در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی گفت: فعالیت ما در حوزه عکاسی بود که در این راستا مسابقه ای تحت عنوان قاب اربعین اغاز کردیم. این مسابقه در سه بخش عکاسان حرفه ای، عکاسان مردمی و عکاسان خارجی انجام می شود که هر هنرمند عکاس می تواند 10 اثر از آثار خود را در این مسابقه شرکت دهد.

سمیه ولیان در گفت و گو با پایگاه خبری حیات ادامه داد: موضوعات این مسابقه به جبنه های معنوی، تصاویر مذهبی تاثیرگذار مرتبط با فرهنگ عاشورایی و پیاده روی اربعین اختصاص دارد . همچنین می توان به موضوعات دیگری چون فرهنگ شهادت، فرهنگ ایثار و دفاع از حریم اهل بیت (ع)، آیین عزاداری و فرهنگ های بومی در هر منطقه، تجلی نمادها و نشانه ها، کودکان و خردسالان در پیاده روی اربعین، تاثیرات بصری، نذورات، اشک ها و خواهش ها در موکب اربعین اشاره کرد.

این فرزند جانباز 35 درصد در خصوص زمان ارسال اثار و نتایج مسابقه قاب اربعین گفت: زمان ارسال آثار از اول تا سی ام آبان ماه است که هنرمندان می توانند آثار خود را به آیدی تلگرام @art_aftab و یا رایانامه aftab.issargar@gmail.com ارسال کنند. نتایج مسابقه بعد از بررسی های لازم از طریق کانال مذکور و همچنین از طریق صفحه اینستاگرامی ghabe_arbaeen به دوستان هنرمند اعلام خواهد شد.

ولیان در باره انتشار آثار ارسالی گفت: با رایزنی هایی که با مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر داشته ایم قرار شد نمایشگاهی از آثار ارسالی در دهه فجر امسال و یا در اربعین سال آینده برپا شود. البته برگزاری این نمایشگاه بستگی به کیفیت و تعداد آثار فرستاده شده دارد که در آینده ای نزدیک در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

سمیه ولیان سطح آثار فرستاده شده را مفید ارزیابی کرد و اذعان داشت: تا کنون آثاری که به دستمان رسیده از کیفیت بالایی برخوردار بوده است. آثار ارسالی نشان می دهد که هنرمندان شرکت کننده در این مسابقه چه آنها که به شکل حرفه ای عکاسی کرده اند و چه آنهایی که به شکل مردمی اقدام به ثبت لحظات کرده اند، نگاه تیز بین و نکته سنجی دارند که قابل تقدیر است.

وی در پایان افزود: هدف اصلی از زیارت کربلا تنها پیاده روی در این مسیر نسیت بلکه صحنه هایی در طول مسیر راهپیمایی وجود دارد که هر کدام از ارزش بالایی برخوردارند. با این وجود با ابزار هنر می توانیم این صحنه ها را ثبت و به یادگار نگه داشت.

برچسب‌ها