کد خبر 139504
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

همزمان با ورزش،باید فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود

همزمان با ورزش،باید فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود

حیات: مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی در دیدار با باخانواده شهید علی شکری گفت: در کنار فعالیت­‌های ورزشی باید حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز در بین جامعه ورزشی تقویت شود.

فعالیت­‌های ورزشی باید حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز در بین جامعه ورزشی تقویت شود.
به گزارش پایگاه خبری حیات به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی، در راستای تکریم خانواده شهدا فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان به همراه سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و حجت‌­الاسلام ­«سید هادی موسوی­‌پور» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۳ مشهد امروز با حضور در منزل شهید علی شکری با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این دیدار اظهار کرد: یکی از افتخارات ورزش کشور ما این بود که در کنار دیگر اقشار، جوانان ورزشکار به فرمان حضرت امام خمینی لبیک گفتند و در میدان جنگ حضور یافتند و با نثار خون، خود برای همیشه تاریخ افتخاری بر افتخارات ورزش کشور افزودند.
فتاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنار فعالیت­‌های ورزشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز در بین جامعه ورزشی بتوانیم اقدامات تأثیرگذاری را انجام دهیم. ورزشکاران امروز کشورمان باید این حقیقت را دریابند که اگر می‌­توانند به بازی­‌های آسیایی و یا جام جهانی راه پیدا کنند و افتخاراتی کسب و پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته کنند؛ بخاطر رشادت‌­های جوانان و نوجوانانی است که در سنی که باید شور جوانی داشته باشند براساس وظیفه و تکلیف راهی جبهه­‌ها شدند و امنیت را برای این کشور به ارمغان آوردند.
سردار نجاتی نیز در ادامه این دیدار با اشاره به نقش تربیتی والدین شهدا گفت: شهدا به عنوان چشم ­و چراغ­‌های این کشور، در دامن پدران و مادرانی پرورش یافتند که باعث رسیدن این عزیزان به مقام کمال شد. ریشه اصلی کمال و ارتقا معنوی شهدا کانون خانواده و پدر و مادر بودند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس تصریح کرد: صدام در تجاوزش به ایران اسلامی آمده بود تا در یک هفته­ ایران را اشغال کند؛ اما جوانان با غیرت کشورمان با حضور در مناطق عملیاتی از مردم «مهران»، «دهلران»، «سوسنگرد» و «خرمشهر» و استا­ن­‌های مرزی ایران اسلامی دفاع کردند و نگذاشتند ارتش بعث عراق به نیت شومی که در سر داشت، برسد.
وی با بیان این مطلب که شهدا در معامله با خداوند تاجرانه معامله کردند و بهترین سود را از آن خود کردند؛ ابراز داشت: هر چه بیشتر شهدا به جامعه ورزشی معرفی شوند؛ فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر خود را بر ورزشکاران و ورزش دوستان خواهد گذاشت و دیگر شاهد بعضی ناهنجاری‌­ها در محیط­‌های ورزشی نخواهیم بود.
نجاتی با تقدیر از اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در برگزاری یادواره شهدای ورزشکار و شناسایی ۴۰۰ شهید ورزشکار این استان، بر ثبت و ضبط خاطرات شهدای ورزشکار و بهره‌­برداری از آنها در قالب کتاب تأکید کرد.

برچسب‌ها