مدیر کل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حیات در خصوص برنامه های تابستانی مدارس شاهد گفت: تمامی فعالیت های پرورشی مدارس شاهد بر اساس برنامه هایی است که معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ارائه می دهد. در این بین هم هر مدرسه ای با توجه به برنامه های خود، فعالیت های اختصاصی تابستانی دارند که هر مدیری طبق دستورالعمل ها به اختیار آن ها را اجرایی می کند.
وی با تشریح فعالیت های قرآنی در مدارس مقطع ابتدایی شاهد که از سه سال پیش شروع شده، بیان کرد: تاکنون ١٠ استان کشور از مؤلفین و مدرسین قرآنی دعوت کرده اند و برنامه ریزی قرآنی را طی کلاس هایی به مدیران و آموزگاران قرآنی آموزش داده اند.
محمدرضا رزاقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری حیات کلاس های برگزار شده توسط مدارس شاهد مانند کلاس های تقویت بنیه علمی، تقویتی، کنکور، مکمل و پیش نیاز را تشریح کرد و توضیح داد: بخشی از برنامه های ما برگزاری کلاس های کنکور می باشد که مدیران مدارس متوسطه دو م طبق نیاز دانش آموزان کلاس ها ی کنکور را پس إز موافقت منطقه و استان برگزار می نمایند .
وی در خصوص کلاس های تقویت بنیه علمی بیان داشت این کلاس ها قبل از آزمون نوبت اول و دوم سال تحصیلی تشکیل می شود که هر مدرسه ای موظف است در طول چهار تا شش هفته قبل از آزمون های اول و دوم سال تحصیلی، 12 تا 24 ساعت کلاس تقویتی بر اساس نیازهای دانش آموزان برگزار کند. مدیران این مدارس ملزم هستند که با تهیه برنامه ای مدون و گرفتن تایید از مدیریت منطقه و استان، برنامه هایشان را اجرایی کنند .
رزاقی که رزمنده دفاع مقدس نیز هست با اشاره به برگزاری کلاس های پیش نیاز مدارس شاهد گفت: در طول دوره تابستان کلاس های پیش نیاز طی 2 تا 3 هفته در شهریور ماه و در 30 جلسه یک ساعت و نیمه برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه قبل از آزمون تعیین سطح برگزار می شود تا سطح علمی این عزیزان برای ورود به این مقاطع افزایش یابد.
وی افزود: از سوی دیگر کلاس های مکمل بخشی از فعالیت های ما را تشکیل می دهد که مطابق دستورالعمل برنامه هفتگی انجام می شود. به طوری که این کلاس ها هفته ای چهار ساعت به طور رسمی برای دوره اول و دوم متوسطه در کنار سایر دروس بر اساس نیاز علمی دانش اموزان که توسط مدیر مشخص می شود باید برگزار شود.
مدیر کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در مورد اولویت بندی دانش اموزان شاهد و ایثارگر برای ثبت نام، افزود: دانش آموزان بر اساس جدولی که از پیش تهیه شده است امتیاز بندی می شوند و برای انان اولویت ثبت نام در نظر گرفته می شود.
رزاقی در پاسخ به این سوال که آیا امتیازهایی که دانش آموزان دریافت می کنند تاثیری در نحوه پذیرش و نام نویسی آنها دارد گفت: دانش آموزان بر حسب امتیاز، در اولویت قرار می گیرند. روش امتیاز گذاری برای این است که ظرفیت ما در هر منطقه ای برای پذیرش محدود است و نمی توانیم همه دانش آموزان را نام نویسی کنیم. البته سطح معدل و فعالیت های علمی دانش آموزان نیز موثر است که در اولویت های بعدی قرار می گیرد.
مدیر کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پایان توضیح داد: ممکن است بعضی از مدارس ما در محلی واقع شده باشد که جامعه ایثارگری در آن منطقه کم باشد به همین خاطر برای تکمیل ظرفیت، سایر دانش آموزان را هم می پذیریم اما باز هم تاکید می شود که اولویت با دانش اموزان جامعه شاهد و ایثارگر است.
میلاد شویکلو