کد خبر 160620
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

اسلامی:

قطع وابستگی، مهمترین اولویت سازمان انرژی اتمی ایران است

 قطع وابستگی، مهمترین اولویت سازمان انرژی اتمی ایران است

معاون رئیس جمهور با بیان این‌که ایران در دوران پهلوی وابستگی شدیدی به آمریکا داشت، اما این وابستگی با انقلاب پایان یافت، گفت: خودباوری یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ محمد اسلامی در جریان سفر خود به استان یزد ظهر امروز در آئین رونمایی از دستاورد‌های مجتمع پرتو فرآیند ایران مرکزی در استان یزد اظهار کرد: وابستگی ایران به آمریکا در دوران پهلوی چنان بود که این کشور تصمیم می‌گرفت پول فروش نفت در کجا هزینه شود.
وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی سبب شده تا فرهنگ توانستن و خودباوری در ایران به وجود آید، افزود: قطع وابستگی از جمله اولویت‌های مهم سازمان انرژی اتمی ایران است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بسیاری از دستاوردهای بدست آمده را نتیجه سیاست‌های تحقیق محور دانست و گفت: نبود دستگاه‌های اسانس گیر صنعتی با بازدهی بالا یکی از مشکلات بخش کشاورزی به شمار می‌آمد.
پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ایران هم بر مشارکت و همکاری صنعت و بهداشت و آموزش پزشکی برای تجاری سازی این دستاورد‌ها تاکید و تصریح کرد: با تخصص مرکز پرتوفرآیند در یزد دستگاهی را ساختیم که نسبت به روش‌های معمول و سنتی بازدهی چند برابر دارد و همزمان با تولید، استریل می‌شود و به آب هم نیاز ندارد.
وی در پایان توجه به ظرفیت های داخلی را لازمه توسعه همه جانبه دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد ما در این خصوص علاوه بر تامین نیاز داخل، صادرات به کشور‌های همسایه است.

 

برچسب‌ها