کد خبر 160600
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

گام دوم انقلاب؛ ایران قدرت تصمیم گیرنده نظامی و موشکی دنیا

گام دوم انقلاب؛ ایران قدرت تصمیم گیرنده نظامی و موشکی دنیا

مسئول امور بین الملل قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب کشور باتأکید بر جوان گرایی درکشور، گفت: باتلاش جوانان و دانش ایرانی، ایران هم اکنون به قدرت برتری در منطقه در زمینه علمی تبدیل شده و در زمینه قدرت نظامی و موشکی دنیا نیز تصمیم گیرنده است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ حجت الاسلام و المسلمین آقابابایی عضو شورای مرکزی ومسئول امور بین الملل قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب کشور میهمان برنامه فجرآفرینان رادیو انقلاب بود و درباره بیانیه گام دوم انقلاب و موقعیت کنونی کشور در دنیا گفتگو کرد.

این گفتگو به این شرح است:

سوال: برای تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب چه اقداماتی انجام شده است؟
آقابابایی:
قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب بعد از بیانیه گام دوم انقلاب در کل کشور شروع به فعالیت کردند که ایجاد قرارگاه در کل استان‌های کل کشور به ایجاد قرارگاه‌های گام دوم و تشکیل حلقه‌های میانی و کارگروه‌های تخصصی شروع به فعالیت کردند. بعد از تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در باب امور بین الملل، قرارگاه جوانان گام دوم اقدام به تشکیل قرارگاه‌های گام دوم در کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی و آمریکایی کردند.

سوال: در این قرارگاه جوانان چه کشور‌هایی تشکیل شده است؟
آقابابایی:
در کشور ترکیه، آذربایجان، ارمنستان پاکستان، امارات، دبی و آلمان.

سوال: ازمیان کشور‌های اروپایی آیا فقط در آلمان تشکیل شده است؟
آقابابایی: بله

سوال: خیلی مهم است دشمن شناسایی و نحوه مواجهه با آن هم مشخص شود. در این حوزه برای شناساندن و نحوه مواجهه و مقابله با دشمنان انقلاب به ویژه برای جوانان چه کار‌هایی انجام شده است و لزوم آن چیست؟
آقابابایی:
بیانیه گام دوم از مطالب عمقی اثری تاریخی گذشته و حال و آینده و نگاه مدنی وعلمی به آینده است. در این باب قرارگاه اقدام به تشکیل حلقه‌های میانی تخصصی در کارگروه‌های متخصصی انجام داده است که با اقدامات جهاد تبیین بین جوانان و ارائه حق و باطل بین جوانان و تشخیص حق و باطل، اقدامات لازم برای شناسایی افرادی که با چهره‌های منافقانه وارد بدنه نظام و دولت شدند تا بتوانند که نظام جمهوری اسلامی را ضربه بزنند، ولی قرارگاه با جهاد تبیین مقابله با این عوامل را انجام داده است.

سوال: بازنمایی مکرر خط نفوذ و نفاق در جامعه اسلامی از چه مواردی نشأت می‌گیرد و راه‌های مقابله با آن چیست؟
آقابابایی:
ما باید به قول مقام معظم رهبری که می‌فرمایند اصول اصلی انقلاب را رعایت کنیم، اگر در مواردی ببینیم افرادی با نگاه‌هایی می‌خواهند این اصول را زیرپا بگذارندو ما نتوانیم این افراد را شناسایی کنیم موجب ضربه به اصل انقلاب می‌شود.
در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری فرمودند خودسازی جامعه پردازی و تمدن پردازی؛ این خودسازی باعث می‌شود که افراد انقلابی وغیرانقلابی را بتوانیم راحت‌تر شناسایی کنیم، اگر این خودسازی وجود نداشته باشد، چهره واقعی خود را مشخص می‌کندو اینکه آیا اصل انقلاب را رعایت می‌کنند یا نه؟ اصول انقلاب خودسازی و خودسازی و خودسازی است.

سوال: درباره مهاجرت نخبگان وجوانان، بفرمایید با چه آسیب‌هایی روبرو هستیم و چرا دشمن با جنگ‌های نرم و شناختی میخواهد به این پدیده دامن بزند؟
آقابابایی:
مقام معظم رهبری در سخنرانی جدیدشان هم فرمودند که داشتن نیروی جوان متخصص افتخار است. ولی اگر نتوانیم ما این کار و شغل نیروی جوان متخصص را تامین کنیم این‌ها بیکار می‌مانند یا از کشور مهاجرت کنند، واقعا مایه شرمساری است. این دولت مردان ما و مخصوصا دولت اسلامی ما که یکی از اساس تشکیل حکومت اسلامی، تشکیل دولت اسلامی بود.
در این باب باید دولت اسلامی واقعا امید به جوانان داشته باشد و جوان گرایی کنند. اگربه جوان و جوانانی که در دهه اول انقلاب وارد میدان شدند و انقلاب کردند اعتماد نمی‌شد این انقلاب رخ نمی‌داد، واگر این دولتمردان و بزرگان ما که جوانان دهه اول انقلاب بودند، جوانان جنگ بودند، به این جوانانی که در این جنگ واقعا پیچیده قرار گرفته اند اعتماد نکنند، موجب مهاجرت جوانان می‌شود.
من امید دارم با تشکیل حلقه‌های میانی که دولت آقای رئیسی انجام دادند و کارگروه‌های تخصصی، اقدام به جوانگرایی دولت و بدنه دولت کنند و بتواند راهی برای مقابله با مهاجرت جوانان تحصیل کرده باشد.

سوال: این مستلزم این است که همانطور که در بیانیه گام دوم هم آمده جوانان را علاوه بر این که در کار‌ها مشارکت می‌دهند در بحث تصمیم سازی‌ها هم مشارکت بدهند، بفرمایید که موقعیت کنونی قدرت و اثرگذاری جمهوری اسلامی در جهان چیست؟
آقابابایی:
موقعیت کنونی جمهوری اسلامی برهمگان عیان است؛ خود آمریکایی‌ها گفته بودند که قبل از اینکه امام خمینی (ره) دستور بدهد، هیچ کسی نمی‌توانست به آمریکا بگوید که تو کیستی؛ ولی امام خمینی (ره) آمد و این را گفت که «شما کی هستید که می‌خواهید به ما تصمیم بگیرید برای کل دنیا تصمیم بگیرید؟!»، هم اکنون هم جمهوری اسلامی ایران بخواهد تصمیم می‌گیرد که آمریکا می‌تواند از تنگه هرمز ما رد شود یا خیر؛ جمهوری اسلامی ایران است که به قدرت علمی منطقه بدل شده است، جمهوری اسلامی ایران است که در زمینه نظامی و قدرت موشکی دنیا، تصمیم گیرنده است.

 

برچسب‌ها