کد خبر 160594
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

حمله توپخانه‌ای شدید ارتش سعودی به مناطق مرزی یمن

حمله توپخانه‌ای شدید ارتش سعودی به مناطق مرزی یمن

توپخانه ارتش سعودی صبح امروز به شدت مناطق مرزی یمن را گلوله‌باران کرد که یک کشته و دو زخمی به جا گذاشت.

به گزارش گروه سیاسی حیات، منابع محلی در شمال یمن امروز (یکشنبه) از گلوله‌باران گسترده مناطق مرزی به دست ارتش سعودی خبر دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در این حملات توپخانه‌ای در منطقه «الرقو» در شهرستان «منبه» واقع در استان صعده، دو نفر از جمله یک آفریقایی‌تبار زخمی شدند و یک نفر از اهالی به شهادت رسید.

حملات توپخانه‌ای گارد مرزی عربستان سعودی به مناطق شمالی یمن در حالی پیوسته اتفاق می‌افتد که وزارت بهداشت دولت صنعاء پنج شنبه هفته گذشته با انتشار آماری اعلام کرد که از ابتدای سال 2022 تا 25 ژانویه سال جاری میلادی بر اثر این حملات 314 نفر شهید و 3090 نفر دیگر در استان صعده مجروح شده‌اند.

به گفته مقامات یمنی، نیروهای سعودی در سایه سکوت جهانی با اشکال مختلف ساکنان روستاها و شهرهای مرزی یمن را هدف قرار می‌دهند.

با وجود کاهش محسوس تنش‌ها اما یمنی‌ها همچنان قربانی می‌دهند، بخش زیادی از این موضوع به انفجار بمب‌های عمل نکرده، بمب‌های خوشه‌ای و مین‌ها باز می‌گردد، به طوریکه مرکز اجرایی مین روبی یمن روز گذشته اعلام کرد که بقایای مهمات جنگی ائتلاف سعودی در استا‌ن‌های الحدیده، صنعا، الجوف و صعده همچنان قربانی می‌گیرد و طی ماه ژانویه 14 نفر شهید و 16 نفر زخمی شدند.

بنابر گزارش این مرکز، نیمی از این قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند و در ماه فوریه جاری نیز بیش از 10 نفر طی سه روز گذشته زخمی شدند.

طبق گزارش کانال «مرکز الاعلام الثوری»، با وجود پیگیری‌های سازمان ملل متحد، تا به امروز ائتلاف سعودی اجازه واردات دستگاه‌های مین یاب و دیگر مهمات جنگی را نمی‌‌دهد.

 

برچسب‌ها