کد خبر 160451
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

فیلم های روز چهارم جشنواره فجر؛ بازیگران مشهور می آیند؟

فیلم های روز چهارم جشنواره فجر؛ بازیگران مشهور می آیند؟

پردیس سینمایی ملت در چهارمین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همچون روزهای گذشته سه فیلم را در جدول اکران دارد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ پردیس سینمایی ملت در چهارمین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همچون روزهای گذشته سه فیلم را در جدول اکران دارد.

«چرا گریه نمی کنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه کنندگی سید رضا محقق اولین اکران امروز شنبه چهارمین روز چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را به خود اختصاص داده است.
«چرا گریه نمی کنی» دومین فیلم علیرضا معتمدی است که در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر حاضر است. فیلمی که با حضور تعداد زیادی از بازیگران به یکی از فیلم‌های مهم جشنواره چهل و یکم تبدیل شده است. رضا محقق که خودش فیلمساز است تهیه‌کننده فیلم معتمدی است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: علیرضا بعد از از دست دادن برادرش نمی‌تواند گریه کند. دوستانش با راه‌های مختلف از او دعوت می‌کنند که گریه کند...
علیرضا معتمدی، فرشته حسینی، باران کوثری، هانیه توسلی، علی مصفا، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی، امیرحسین فتحی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
«چرا گریه نمی کنی» ساعت 13 در پردیس سینمایی ملت و ساعت 16 در برج میلاد اکران می شود.
«بچه زرنگ» دیگر اثر اکرانی امروز است که ساعت 16 روی پرده سینمایی ملت و ساعت 21:30 در برج میلاد می رود. «بچه زرنگ»، تنها انیمیشن امسال در جشنواره فیلم فجر به تهیه‌کنندگی حامد جعفری اولین فیلم سینمایی انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که ازسوی گروه هنر پویا و با سرمایه‌گذاری مشترک کانون پرورش فکری و هنر پویا تولید شده است.
سعید شیخ‌زاده که در فیلم سینمایی «فیلشاه» نیز به‌عنوان مدیر دوبلاژ با گروه هنر پویا همکاری داشته، در این انیمیشن در کنار چهره‌های شناخته‌شده عرصه دوبلاژ، از صداپیشگی چند بازیگر مطرح بهره‌ برده است. حضور بیش از 100 کاراکتر انسانی و حیوانی در کنار تنوع و تعدد اقلیمی لوکیشن‌ها و پلان‌ها، از پیچیدگی‌های خاص دوبله «بچه زرنگ» به‌شمار می‌رود.
هومن حاجی عبداللهی، صداپیشه شخصیت «ببری» کاراکتر مکمل فیلم را برعهده دارد. جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را برعهده دارند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: «محسن پسربچه‌ای است که عاشق ابرقهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هرچیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض‌شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد به آن حیوان هم کمک کند و او را به زادگاهش بازگرداند، اما سفر به دل جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است...»
فرایند تدوین نهایی انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» توسط حسن ایوبی، آهنگ‌سازی توسط امیر توسلی، اصلاح رنگ توسط سامان مجد وفایی و صداگذاری توسط حسین ابوالصدق انجام شده است.
گروه هنر پویا در سال‌های قبل ساخت انیمیشن‌های سینمایی «شاهزاده‌روم» و «فیلشاه» را نیز در کارنامه خود داشته است.
اما آخرین اکران امروز به فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور اختصاص دارد که در بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد.
فیلم‌نامه این فیلم را که از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است توسط مهدی تراب‌بیگی به‌نگارش درآورده و در خلاصه داستان آن آمده است: «دو برادر ورزشکار بلوچ برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند...»
امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و … بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
«هوک» ساعت 19 روی پرده سالن های سینمایی ملت و همزمان برج میلاد می رود.
باید دید بازیگران معروف این چند اثر به کاخ جشنواره خواهند آمد یا خیر؟!

برچسب‌ها