کد خبر 159052
۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

خدمات بهداشتی و درمانی اصلی‌ترین خدمت بنیاد شهید است

خدمات بهداشتی و درمانی اصلی‌ترین خدمت بنیاد شهید است

قاضی زاده هاشمی گفت: در حال حاضر اصلی ترین خدمتی که در بنیاد شهید باید داده شود، خدمات بهداشتی و درمانی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و‌ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تکریم و معارفه معاون بهداشت و‌درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران که صبح امروز 3 بهمن ماه برگزار شد اظهار کرد: با یاد و نام شهدا و امام شهدا امیدوارم  بتوانیم در این سازمان مقدس خدمات رسانی کنیم. بنیاد شهید برعکس سایر سازمان ها پدیده ای جدید و بی نظیر است که توسط امام تاسیس شده و اهداف آن نیز ذکر شده است.

وی افزود: در حال حاضر اصلی ترین خدمتی که در بنیاد شهید باید داده شود، خدمات بهداشتی و درمانی است. در فقره بیمه تکمیلی ایثارگران، هر دستگاهی باید در گذشته نیروهای تحت پوشش خود را بیمه می‌کرد، اما در آخر موضوع به صورت یکپارچه به بنیاد شهید واگذار شد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: نیازهای جامعه ایثارگری متفاوت خواهد بود و متوسط سن این جامعه 60 سال است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه باید ساختار بنیاد شهید تقویت و توسعه پیدا کند گفت: اصلاح ساختار نیاز است، چراکه باید پاسخگویی ایجاد شود و بیشترین دلیل عدم رضایت در کشور و حوزه ایثارگری مشخص نبودن طرف پاسخگو است.

وی افزود: ما یک نظام 9 هزار نفره داریم که هرکس باید کار خود را انجام دهد و نسبت به آن پاسخگو باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: معاون سابق بهداشت و درمان بنیاد بسیار فعال و مردمی بود و موارد ارجاع داده از سوی ایشان را باید دستگاه‌ها پیگیری کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تحول بدون پرداخت هزینه بی معنا است گفت: کسی که می‌خواهد سیستم را اصلاح کند، باید آمادگی مخالفت ها را هم داشته باشد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: معاون سابق بهداشت و درمان در کنار سیستم خواهند بود و از تجربیات ایشان استفاده خواهیم کرد. هر تحول و تغییری نیازمند به رویکردهای جدید است و معاون جدید بهداشت و درمان نیز تجربیات خوبی در این زمینه ها دارند.

وی افزود: این معاونت باید بتواند وزارت کار، وزارت راه و شهرسازی، بیمارستان ها و… را به خط کند و امیدواریم از ظرفیت های آقای میرزابیگی استفاده خوبی شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با ارزش ترین خدمت، خدمت به خانواده ایثار و شهادت است و هرکاری برای آن‌ها انجام دهیم کم است. اقدامات باید 1 ساله طراحی شود و بتوانیم کارهای شروع شده را به اتمام برسانیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بنده را برای بازسازی و تغییر جهت بنیاد شهید به این فضا اعزام کردند و امیدوارم با کمک دوستان این موضوع محقق شود.

برچسب‌ها