کد خبر 157001
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

علی ربوبی:

سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین سازمان حمایتی دولتی مشغول به فعالیت است

سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین سازمان حمایتی دولتی مشغول به فعالیت است

معاون مشارکتهای مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی گفت: به‌زودی با اتمام عملیات پیاده‌سازی و طراحی سامانه جامع خدمات الکترونیک بهزیستی ، تمامی خدمات در بستر فرآیند الکترونیک ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علی ربوبی روز چهارشنبه در آیین تکریم ومعارفه سرپرست اداره‌کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه چهار محور اساسی در دوره مدیریت جدید این سازمان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هوشمندسازی یکی از این محورهاست.

وی مردمی سازی، شفافیت و کارآمدی را از دیگر محورهای در دستور کار این سازمان عنوان کرد و گفت: در کنار بحث هوشمند سازی، بالغ بر 2 هزار و 500 مرکز مثبت زندگی که در کشور راه اندازی شده است ، خدمات خود را الکترونیکی به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

معاون مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور افزود: همچنین بحث مردمی سازی و مشارکتها به صورت ویژه مدنظر است و بر این اساس استفاده از ظرفیتهای گروه‌های جهادی و مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین سازمان حمایتی دولتی مشغول به فعالیت است، گفت: خدمات این سازمان در حوزه‌ها و حیطه‌های مختلف شامل پیشگیری، مداخله، توانبخشی و توانمندسازی ارائه می‌شود.

ربوبی خاطرنشان کرد: خدمات بهزیستی برای هر فرد از زمان قبل از تولد ارائه می‌شود و تا سالمندی ادامه دارد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر2 میلیون و 200 هزار خانوار درقالب هفت هزار و 200 نفر در سراسر کشور زیر پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد یک میلیون و 280 هزار خانوار از خدمات مستمر و یک میلیون و 400 هزار خانوار از خدمات غیرمستقیم این سازمان بهره مند می شوند.

معاون مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی با بیان دامنه نفوذ و گستره خدمات در این نهاد افزود: خدمات این سازمان در حوزه پیشگیری تمام آحاد جامعه را زیرپوشش قرار می‌دهد که از جمله آن ارائه خدمات پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان است که بالغ بر 12 میلیون کودک در کشور از این خدمات بهره مند شدند.

وی همچنین به افزایش اعتبارات این سازمان در سال جاری با رویکردهای مثبت دولت در این مدت یکسال و اندی و توجه نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: اعتبارات امسال سازمان 24 هزار میلیارد تومان است که رشد بی سابقه و چشمگیری داشته است.

ربوبی افزود: با توجه به اینکه این اعتبارات به تنهایی و بصورت مستقل پاسخگوی نیازهای جمعیت هدف بهزیستی نیست، از شرکای اجتماعی به عنوان یک راهکار مشارکت جویانه استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله دستگاه‌های قوی و قدرتمند در سطح ملی و استانی در کنار سازمان بهزیستی کشور به عنوان شرکای اجتماعی می توان به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام و سپاه پاسداران اشاره کرد.

وی ادامه داد: در کنار شرکای اجتماعی بحث استفاده از ظرفیتهای مردمی و مشارکت خیران هم به صورت ویژه در بهزیستی دنبال می شود به طوریکه اکنون بالغ بر چهارهزار موسسه خیریه فعال و بالغ بر 14 هزار موسسه و مرکزی که از این سازمان مجوز گرفتند، بخشی از خدمات سازمان را ارائه می‌دهند.

ربوبی خاطرنشان کرد: در مجموع سازمان بهزیستی با ارائه 170 خدمت، بیشترین خدمات را در بین دستگاه های دولتی به مردم ارائه می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز گفت: فعالیت‌های بهزیستی تاثیرگذاری فراوانی در جامعه دارد و اگر یک روز این فعالیت تعطیل شود مشکلات عدیده‌ای گریبان‌گیر جامعه خواهد شد.

محمدرضا جان‌نثاری نیز در این آیین با تقدیر از همه تلاشگران بهزیستی افزود: فعالیت‌های بهزیستی تاثیرگذاری فراوانی در جامعه دارد و اگر یک روز این فعالیت تعطیل شود مشکلات عدیده‌ای گریبان‌گیر جامعه خواهد شد.

وی با تاکید بر ارزشمند بودن فعالیت‌های بهزیستی در عرصه‌های مختلف از جمله خدماتی که به سالخوردگان، معلولان و دیگر اعضای جامعه هدف ارائه می‌شود، گفت: باید بررسی کنیم که این خدمات چقدر در جامعه دیده می‌شود و مردم از آن باخبر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: در بهزیستی اتفاقاتی می‌افتاد که بصورت خاموش ارائه می‌شود و قابل تشبیه با هیچ فعالیتی نیست و اسم و عنوان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان دستخوش حوادث نیست و ساحتش مبرای از مسائلی مانند جناح‌بازی است.

وی با بیان اینکه در این سازمان هرکس بعد انسانیتش قوی باشد موفق‌تر است، گفت: این سازمان مدیری می‌خواهد که جنبه‌های انسانی‌اش فوق‌العاده نسبت به بقیه بالاتر باشد.

در پایان این آیین از خدمات ولی اله نصر اصفهانی مدیرکل پیشین بهزیستی استان قدرداتی و ناصر چاووشی به عنوان سرپرست این اداره‌کل معرفی شد.

برچسب‌ها