کد خبر 156998
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

فوت دختر چهارساله بر اثر آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی

تلاش های کادر درمان بیمارستان برای نجات ناجی کودک چهار ساله

تلاش های کادر درمان بیمارستان برای نجات ناجی کودک چهار ساله

 آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در میبد یزد، دختر چهار ساله‌ای را به کام مرگ کشاند؛ جوان 38 ساله‌ اهل آبادان که برای نجات این کودک به دل آتش زده بود دچار سوختگی شدید و با سه درصد هوشیاری به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ این حادثه دیروز /سه‌شنبه/ در ساعت هشت و 27 دقیقه صبح در یک واحد مسکونی در شهرک شهدای میبد یزد رخ داد و دختر چهارساله‌ ای که در این منزل به سر می برد را در بر گرفت و این کودک معصوم، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

جوان 38 ساله ای که از همسایگان آنها بوده با مشاهده شعله ور شدن آتش در منزل همسایه خود به آنجا مراجعه و برای نجات کودک گرفتار در آتش، وارد خانه می شود.

متاسفانه تلاش های "جلال خسنفری" جوان فداکاری که برای نجات این کودک به آتش زده بود بی نتیجه ماند و خود نیز دچار سوختگی شدید و به بیمارستان سوانح سوختگی یزد منتقل شد.

وقتی نیروهای آتش نشانی و اورژانس به محل اعزام می شوند این کودک چهار ساله که دچار سوختگی مجاری تنفسی شده بود را به مراکز درمانی منتقل می کنند اما او فوت می کند و ناجی 38 ساله را نیز به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد و سپس به بیمارستان شهدای محراب یزد منتقل می کنند.

مسوول روابط عمومی اورژانس یزد گفت: تلاش های کادر درمان بیمارستان برای نجات ناجی کودک چهار ساله ادامه دارد.

سیدحسین طباطبایی افزود: سوختگی آقای جلال خسنفری 98 درصد است و حال عمومی وی اصلا خوب و مساعد نیست.

یکی از آتش نشانان حاضر در محل حادثه گفت: این حادثه روز گذشته رخ داد و به محض اعلام به سامانه این اداره، نیروها به محل اعزام شدند.

"محمدبرزگر" افزود: بر اساس بررسی های اولیه، علت آتش سوزی، روشن کردن آتش در آشپزخانه است .

وی تصریح کرد: این کودک از ترس به داخل اتاق می رود ولی به علت شعله ور شدن آتش و آتش گرفتن درب اتاق، دود وارد اتاق شده و کودک دچار خفگی می شود.

وی ادامه داد: ناجی این کودک هم هر چه تلاش می کند که این کودک را نجات دهد موفق نمی شود و چون کل خانه را دود و آتش گرفته بود از محل دقیق کودک هم اطلاعی به دست نمی اورد.

وی تصریح کرد: در نهایت این کودک توسط عوامل آتش نشانی به بیرون انتقال داده شد که متاسفانه جان خود را از دست داد.

رییس بیمارستان شهدای محراب یزد نیز گفت: حال ناجی کودک چهار ساله میبدی به علت سوختگی شدید مساعد نیست.

دکتر علیرضا پور مازار افزود: تلاش برای نجات آقای خسنفری توسط کادر درمان بیمارستان در حال انجام است و اکنون به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است.

میبد در 50 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها