کد خبر 154334
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

انقلاب اسلامی، بلندترین گام‌ها را برای اعتلای زنان برداشت

 انقلاب اسلامی، بلندترین گام‌ها را برای اعتلای زنان برداشت

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: انقلاب اسلامی با حضور بانوان شکل گرفت و در مصاف با جاهلیت جدید غربی بلندترین گامها را برای اعتلای هویت بانوان برداشت.

به گزارش گروه گروه سیاسی حیات؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری روز پنجشنبه در اجتماع بانوان فاطمی در حرم مطهر رضوی در مشهد افزود:امام راحل پرچم اعتلای هویتی بانوان و زنان را به دست گرفت و برافراشت چنان که پیامبر اکرم (ص) در عصر جاهلیت، پرچم اعتلای هویت شخصیت و عظمت زنان را به اهتزاز درآورد.
وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ظلمات جاهلیت وجود داشت و زنان، قربانی جاهلیت مدرن و در حاشیه بودند و امکان نقش آفرینی نداشتند و با رواج افکار منحط و پوسیده ای حتی گاه به اسم دین و اسلام آنان را در کنج خانه ها قرار داده بودند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت:تحت عنوان فمینیسم نیز از زن به عنوان طعمه و متاع استفاده می کردند و زنان، مورد بزرگترین ستم ها قرار گرفتند و این در حالی است که وقتی زن مورد ظلم قرار بگیرد جامعه بشریت آسیب می‌بیند.
علی اکبری افزود: در جاهلیت مدرن از بانوان به عنوان ابزار لذت جویی و همچنین تبلیغات استفاده می کردند و زن به عنوان کارگر ارزان مورد استثمار قرار گرفت و با تحقیر زن و گرفتن کرامت او جسم زن را بزک و جان او را زیر آوار نگاه های خطرناک زنده به گور کردند.
وی ادامه داد:بانوان انقلابی ما اما همزمان در عرصه های اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، هنری و ورزشی با حفظ ارزشها، حیا و عفت نقش آفرین هستند و به برکت انقلاب اسلامی بانوان در همه حوزه ها صدرنشین هستند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: در فتنه انگیزی اخیز نیز دشمنان به سراغ مساله زنان رفتند چون می دانند اگر پرچم هویت فاطمی همچنان برافراشته بماند پیامش نه فقط در ایران و منطقه بلکه در قاره های دور نیز شنیده می شود.
علی اکبری افزود: دشمن و استکبار، وقتی دیدند زنان در پرتو انقلاب اسلامی بیدار شدند، از این انقلاب ترسیدند و به فتنه گری متوسل شدند اما جامعه ما با این اغتشاشات، عقب نشینی نمی کند چون انقلاب اسلامی و جامعه ما راه خود را به سمت سعادت پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: در اتفاقات اخیر در برخی خیابانها مراسم روضه برپا شد و جوان مومن بسیجی که مسلح هم نبود در این میدان حضور یافت و زیر لگد و چاقوی عربده کشان جام شهادت را نوشید.

 

برچسب‌ها