کد خبر 154233
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

رایزنی پوتین و بن زاید درباره تعیین سقف قیمت غرب برای نفت روسیه

رایزنی پوتین و بن زاید درباره تعیین سقف قیمت غرب برای نفت روسیه

رئیس‌جمهوری روسیه و رئیس امارات در یک تماس تلفنی، درباره تصمیم کشورهای غربی برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ کاخ کرملین در بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی نوشت: طرفین بر اثرات همکاری در چهارچوب اوپک پلاس برای تضمین ثبات بازار نفت تاکید کردند.
در این بیانیه آمده است: آن‌ها با ابراز خشنودی بیان کردند که همه اعضا تصمیمات مورد توافق را به طور منسجم اجرا کرده‌اند. آن‌ها همچنین به اختصار به تلاش‌های برخی از کشورهای غربی برای اعمال محدودیت‌های ضدتجاری علیه بهای نفت خام روسیه پرداختند، تلاش‌هایی که اصول تجارت جهانی را زیر پا می‌گذارند.

کشورهای گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا توافق کردند که از پنجم دسامبر، نفتی را که از طریق دریایی از روسیه به آن‌ها می‌رسد با حداکثر قیمت 60 دلار به ازای هر بشکه خریداری کنند. از پنجم فوریه 2023 هم محدودیت‌های قیمتی محصولات نفتی آغاز خواهند شد که شرایطش هنوز مشخص نیست. با این حال، این تحریم‌ها شامل محموله‌های سوختی که از طریق خط لوله دروژبا به مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی می‌رسد، نخواهد شد.

برچسب‌ها