کد خبر 154200
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

پژمانفر : حق اعتراض مردم باید به رسمیت شناخته شود

دهه هشتادی‌ها اغتشاش‌گر نیستند

دهه هشتادی‌ها اغتشاش‌گر نیستند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اعتراض جزء حقوق مسلم مردم محسوب می‌شود که براساس قانون اساسی، این حق باید به رسمیت شناخته شود.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ به نقل از خبرگزاری دانشجو نصرالله پژمانفر: با تاکید بر به رسمیت شناختن اعتراضات و مطالبات به حق مردم اظهارکرد: موضوع اعتراض جزء حقوق مسلم مردم محسوب می‌شود که براساس قانون اساسی، این حق باید به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: طبیعی است که بستر و مسیر درستی برای اعتراضات به حق مردم نداشته باشیم، امکان این وجود دارد که در برخی موارد، اعتراضات و مطالبات مردم تبدیل به اغتشاش شود و خواسته‌های اصلی مردم به انحراف کشیده شود. به همین دلیل باید در این زمینه قانون مشخصی داشته باشیم تا مرز بین اغتشاش و اعتراض مشخص شود.

پژمانفر ادامه داد: برای همین موضوع باید فضاهای مشخصی را برای اعتراضات به ویژه در دانشگاه‌ها و دیگر فضاهای عمومی داشته باشیم؛ البته بنظر بنده نوجوانان دهه هشتادی مسیر خوبی را در این زمینه آغاز کردند و امروز متاسفانه عده‌ای به دنبال این هستند که آنها را متهم به اغتشاش کنند. درحالی نوجوانان این دهه بسیار رُک هستند و با دارا بودن روحیه حریت و آزادگی، به دنبال شفافیت هستند و ملاحظه کاری نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: متاسفانه بعضی از ملاحظه کاری‌ها و ندادن تذکرات جدی به مسئولان باعث آسیب به کشور شده است و بنظر می‌رسد که نوجوانان دهه هشتادی می‌توانند این مسیر را اصلاح کنند.

برچسب‌ها