کد خبر 154198
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

یعقوب رضازاده:

تحریم‌های نفتی ایالات متحده نمی‌تواند به اقتصاد ایران آسیب بزند

تحریم‌های نفتی ایالات متحده نمی‌تواند به اقتصاد ایران آسیب بزند

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تحریم در حوزه نفت و محصولات پتروشیمی سیاستی شکست خورده است و نمی تواند راهکاری مناسب برای ضربه زدن به اقتصاد ایران باشد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ یعقوب رضازاده در واکنش به تحریم نفت و گاز ایران، گفت: کاخ سفید اعمال تحریم علیه کشورمان را طی چهار دهه گذشته در اولویت کاری خودش قرار داده و این محدودیت ها در ابعاد مختلف با رویکرد اقتصادی است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صادرات و فروش نفت و محصولات پتروشیمی یکی از راه های درآمدزایی برای کشورمان محسوب می شود، اظهار کرد: بر این اساس آمریکایی ها با تحریم این حوزه و فعالان در این صنعت می خواهند کشورمان را در تامین بودجه مورد نیاز دچار مشکل کنند.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که ایران عضو اوپک بوده و تحریم هایی که علیه کشورمان اعمال می شود می تواند بازار عرضه نفت اوپک را تحت تاثیر قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع در مقاطعی شاهد کمبودهایی بودیم که حتی کشورهای عضو نیز نتوانستند آن را تامین کنند لذا تحریم در این حوزه تبعات بین المللی دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد تحریم در حوزه نفت و محصولات پتروشیمی سیاستی شکست خورده است و نمی تواند راهکاری مناسب برای ضربه زدن به اقتصاد ایران باشد.

برچسب‌ها