کد خبر 154179
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

عضو کمیسیون امنیت ملی در جمع ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین:

می‌خواهند ما را با هزینه خودمان روانه میدان برادرکشی کنند

می‌خواهند ما را با هزینه خودمان روانه میدان برادرکشی کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امیدواریم تاریخ آینده این سرزمین به گونه‌ای نوشته شود که ما امروز بتوانیم پاسخگوی آیندگان مان باشیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به همراه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سارایوو به سر می‌برد، شامگاه سه شنبه در جمع ایرانیان مقیم در بوسنی و هرز گوین گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور که یک شرایط بسیار مهم و تاریخی هست و همه ما نیاز به وحدت و هم افزایی فکری و فرهنگی داریم باید همه پیامی را از کسانی که ما امروز وارثان آنها هستیم با همدیگر زمزمه کنیم.

پیامی از آرش و سیاوش و رستم و گردآفرید و ویسعلی و میرزا کوچک خان و بی بی مریم و امیرکبیر و  زوریک مرادیان  و فکوری و فلاحی و قاسم سلیمانی که این سرزمین سرزمین بزرگی است و خون ما در رگ های شماست خونی که وثیقه این سرزمین است.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم مانند کیان ایرانیان از  اسب پیاده شویم. می‌خواهند ما را با هزینه خودمان روانه میدان برادرکشی و نفرت کنند. میخواهند ما را به مسلخ جهالت و خباثت و خیانت ببرند.

نماینده ایلام تصریح کرد: ایران از قدیم سرزمین یکپارچه  و واحدی بوده است علیرغم این که ادیان و مذاهب و اقوام مختلف در آن زندگی کرده اند اما آن چه ما را به هم پیوند دهنده‌ است ایران بزرگ بوده است؛ ایران یکپارچه ای که امروز بیش‌از هر زمان دیگری چشمانش به سمت من و شماست.

وی افزود: دشمن هماره بر بستر اشتباهات ما به جسارت  نشسته و به گستاخی بر خواسته است. اگر امروز می‌بینید دندان های خون آلود تجزیه طلبان خارج نشین وطن فروش تیز شده بر بستر تجزیه طلبی گروهی و هویتی و فرهنگی برخی از جاهلان وطنی است که با دو قطبی های  مخرب و تفرقه افکنانه میان ملت ما صف بندی کردند لایه های هویتی ما را مورد هجمه قرار داده اند می‌خواهند ما را به یک ملت  یک لا قبای هویتی تبدیل کنند که نتوانیم در برابر دشمنان هویت مان مقاومت کنیم.

فلاحی یادآور شد: امروز ما دیده بان های سرزمین مان هستیم. با نگاه به شاهنامه رستم که نماد ایران است را نه  تورانیان نه کابلستانی ها توانستند او را از پای در آورند. توسط باردر ناتنی اش به نام شغاد از پای می افتد.

وی با بیان این که هر جا ایرانی بر زمین خورده با شمشیر خودی بر زمین خورده، گفت: با نگاه به اسفندیار میبینیم نقطه ضعفش چشمانش است و به دلیل آنکه رویین تن نشده رستم از همان جا اسفندیار را از پای در می آورد امروز باید ببینیم نقاط ضعف ما کجاست. امروز آمریکایی ها با مغز  و سرمایه جهان سوم هژمونی خودشان را بر دنیا اعمال می‌کنند. ما باید درون ایران مغزها و سرمایه هایمان را  حفاطت کنیم و از نخبگان حفاظت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روزها و شب ها و ثانیه هاو دقایق خوب و بد ما می‌گذرد آن چه می ماند کاری است که ما برای سرزمین مان کرده ایم. بسیار مهم است امروز نقش غلامحسین های تنگکی را برای رئیسعلی‌ها بازی نکنیم که از پشت، این دلاور تنگستانی را از پای در آوردند. نقش خالو قربان‌ها و احسان الله خان‌ها را برای میرزاکوچک خان هایمان بازی نکنیم.

فلاحی ادامه داد: در طول تاریخ اگر انگلیسی‌ها آمریکایی‌ها یا روس‌ها موفقیت‌هایی را در مقاطع تاریخ  ایران به دست آورده اند هماره  مزدوران داخلی بوده اند که این شرایط را فراهم کرده اند. امیدواریم تاریخ آینده این سرزمین به گونه ای نوشته شود که ما امروز بتوانیم پاسخگوی آیندگان مان باشیم.

وی خطاب به بانوان گفت: امروز با توجه به حضور خانم‌ها فصل خدمت رسانی بانوان به سرزمین مان است. 43 سال برادران شما بارهای زیادی را بلند کردند و به دوش کشیدند. امروز در چله دوم انقلاب نوبت زنان سرزمین ماست نوبت زنانی که تهمینه سیرت و زهرا سیرت و فاطمه سیرت به عرصه بیایند و فصل خطبه خوانی شماست امروز. امروز لشکریان یزید از هر سو ما را محاصره کرده اند و امروز در جنگ شناختی که همه ما در آن گرفتار شده ایم نیاز هست برای تنویر افکار عمومی شما رسالت را تمام کنید. مانند حضرت زهرا زمانیکه به مسجد آمد و از ولی زمان خودش دفاع کرد در عصری که اکثر مردان مدینه به ضرب خدعه غاصبان قدرت از پای افتاده بودند. یک زن در آن شرایط برمی‌خیزد و انقلاب می‌کند یا در زمانیکه امام حسین قیام کردند در شرایطی که اکثر مردان کوفه به ضرب زر و زور و تزویر از پای افتاده بودند زینب بود که رسالت امام حسین را به نتیجه می‌رساند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس نیز زنانی داشتیم بسیار غیور و دلاور که نه تنها خطبه خوانی کردند بلکه دوشادوش مردانشان  جنگیدند. امروز فصل جنگ من و شماست.

فلاحی با بیان این که جنگ هماره سخت افزاری نیست، گفت: امروز بزرگترین شهدای ما شهدای عرصه نرم افزاری و جنگ شناختی هستند و این شهدا در آستانه حضرت حق جایگاه بسیار بالایی دارند. امیدواریم  شرایط به سمت و سویی برود که همه ما ایرانیان به بودنمان افتخار کنیم.

برچسب‌ها