کد خبر 153950
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

رامزی در گفت‌وگوی تفصیلی با حیات مطرح کرد؛

چابکسازی بنیاد شهید با تجمیع معاونت‌ها در ساختمان جدید

چابکسازی بنیاد شهید با تجمیع معاونت‌ها در ساختمان جدید

مدیر کل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اگر اتفاق خاصی در هزینه و قیمت مصالح رخ ندهد، تا پایان بهار 1402 تمام پروژه به اتمام می‌رسد و چرایی اصرار ما بر تکمیل این پروژه از چند جهت قابل بررسی است.

گروه اجتماعی حیات-میثم نامنی؛ این روزها جامعه ایثارگری برای رفع مطالبات و به سرانجام رساندن کارهای خود باید به ساختمان‌های متفاوت بنیاد شهید و امور ایثارگران که در اقصی نقاط شهر تهران جای گرفته مراجعه کنند که این پراکندگی ساختمان‌ها در سال‌های دور موجب شده بود برخی اوقات برای یک امضا، مسیرهای طولانی و پله‌های متفاوتی طی شود.

اما چند سالی می‌شود که در بنیاد شهید و امور ایثاگران اقدام به ساخت ساختمان جدیدی شده تا جامعه هدف ایثاگران برای انجام امورات خود به راحتی به تمامی معاونت‌ها و ... دسترسی داشته باشند و رضایت این قشر بیش از گذشته کسب شود. در همین راستا دقایقی را با شاهرخ رامزی مدیر کل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید و امور ایثارگران به گفت‌وگو نشستیم تا درباره ساختمان جدید بنیاد شهید توضیحاتی دهد.

شاهرخ رامزی

حیات: از ساختمان جدید بنیاد و زمان تکمیل آن بفرمایید

رامزی: بابت راه‌اندازی مجدد پایگاه خبری حیات خوشحال هستیم و امیدواریم که این سایت خبری منشا آثار پربرکتی برای بنیاد و جامعه هدف ما باشد. عملیات جدید ساختمان جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال 1395 شروع شده و تا اواخر سال 1398 بخش سازه‌ای و سفت‌کاری ساختمان به اتمام رسیده بود که البته بعد از آن عملیات ساخت متوقف شد و نزدیک به 3 سال پروژه تعطیل بود.

این توقف ساخت پروژه موجبات افزایش هزینه ساخت این ساختمان را بر دوش مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشت و باتوجه به نگاه‌ ریاست بنیاد، بحث تکمیل و اتمام این پروژه به عنوان یکی از سرمایه‌های بنیاد در دستور کار قرار گرفت و از مهرماه سال 1400 به طور جدی عملیات اجرایی پروژه با پیمانکار شروع شد.

در مقطعی که دکتر قاضی‌زاده هاشمی به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد و معاون توسعه نیز در این مجموعه حضو پیدا کرد، هدف اصلی را بر اتمام پروژه گذاشتند، چراکه این پروژه آثار بسیار مبارکی را می‌تواند داشته باشد. تجمیع تمامی معاونت‌های بنیاد در یک فضای مناسب سهولت دسترسی جامعه هدف به بنیاد و مقامات بنیاد را به دنبال دارد که بتوانند در یک مجموعه یکپارچه از خدمات بهره‌مند شوند.

میثم نامنی

آخرین جزئیات از بهره‌برداری کامل ساختمان جدید بنیاد شهید

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اگر اتفاق خاصی در هزینه و قیمت مصالح رخ ندهد، تا پایان بهار سال 1402 کل پروژه به اتمام می‌رسد و چرایی اصرار ما بر تکمیل این پروژه از چند جهت قابل بررسی است؛ جامعه هدف جهت دسترسی به مقامات بنیاد و دریافت خدمات لازم نیست دیگر به ساختمان‌های مختلف موجود در سطح تهران مراجعه کنند و در حال حاضر نزدیک به 20 ساختمان در سطح تهران داریم که از نظر دسترسی به خدمات مشکلاتی را برای ایثارگران ایجاد می‌کردند.

تجمیع معاونت‌ها در یک ساختمان، دسترسی جامعه هدف به مقامات و رفع نیازهای آن‌ها را به دنبال دارد، همچنین ساختمان‌های بنیاد شهید چون قدمت بالایی دارند از نظر تعمیر و نگهداری هزینه‌های بالایی بر جای می‌گذاشتند و خدمات دهی خوبی نیز نداشت؛ ما ناچار بودیم که در هر ساختمان نیروی خدماتی را مستقر کنیم تا بتوانیم از ساختمان نگهداری کنیم، اما تجمیع آن در یک ساختمان جدید موجب می‌شود که مدت‌ها از منظر تعمیر وضعیت خوبی داشته باشیم.

زمانی که ساختمان متمرکز است، از نظر ارائه خدمات با نیروی کمتری می‌توانیم خدمات کیفی بهتری را ارائه دهیم؛ پس از نظر تعمیر، نگهداری و خدماتی ما صرفه‌جویی‌های مالی خواهیم داشت و منابع در جهت اهداف کلان بنیاد هزینه خواهند شد.

میثم نامنی -شاهرخ رامزی

حیات: با تجمیع معاونت‌ها در این ساختمان، سرنوشت ساختمان‌های قبلی چه می‌شود؟

رامزی: در حال حاضر ما موفق شده‌ایم علارقم تمامی مشکلات و سختی‌ها که مقابل ساختمان بوده، بخش اعظمی از معاونت‌های بنیاد را در این ساختمان مستقر کنیم و در حال حاضر 3 معاون بنیاد به همراه مدیران کل خود در این مجموعه مستقر هستند و امیدواریم تا پایان بهمن‌ ماه سایر معاونت‌ها را در این مجموعه مستقر کنیم و بعد از استقرار افراد، به تدریج سایر واحدهای پشتیبانی و خدماتی را نیز مستقر خواهند شد.

باتوجه به سیاست‌های ابلاغی، ساختمان‌هایی که ما به واسطه تجمیع معاونت‌ها در یک ساختمان تخلیه خواهیم کرد در اختیار سازمان املاک کوثر قرار می‌گیرند که بر اساس طرح‌های جامع به تصویب رسیده در بنیاد شهید نسبت به ایجاد ارزش افزوده برای ساختمان‌ها اقدام می‌شود تا در جهت ارائه خدمات کیفی به جامع هدف، از آن‌ها بهره برداری شود.

برای مثال ساختمان معاونت فرهنگی بنیاد در اختیار یک مجموعه هلدینگ قرار گرفته تا در جهت توسعه خدمات درمان به جامعه هدف فعالیت کند، که گام بسیار بلندی در راستای خدمات دهی به جامعه ایثارگری است.

شاهرخ رامزی

حیات: آیا تا پایان امسال همه معاونت‌ها مستقر می‌شوند؟

رامزی: امسال معاونت‌ها مستقر می‌شوند و بخشی از واحدهای خدماتی مانند کتابخانه، مرکز اسناد و ... تا پایان پروژه که امیدواریم بهار 1402 باشد، مستقر خواهند شد.

حیات: آیا شرایط موجود ساختمان، تردد را برای ایثارگران سخت نمی‌کند؟

رامزی: در حال حاضر ورودی موقت بنیاد از قسمت پارکینگ است، چراکه ورودی اصلی ساختمان هنوز کامل نشده و ارباب رجوع از رمپ پارکینگ تردد می‌کند که امیدوارم تا ماه آینده ورودی اصلی ساختمان در خیابان طالقانی راه‌اندازی و آماده شود تا مشکلی برای تردد مراجعه کنندگان وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها