کد خبر 153771
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

اختلال در سامانه فروش فوق‌العاده ویژه متقاضیان عادی و مادران

سایپا متقاضیان خودرو را کلافه کرد+عکس

سایپا متقاضیان خودرو را کلافه کرد+عکس

گروه خودروسازی سایپا فروش در قالب طرح‌های فوق‌العاده را برای دو محصول کوییک و کوییک R ویژه متقاضیان عادی و ویژه مادران آغاز کرد اما اختلال در سامانه فروش این شرکت موجب کلافگی مشتریان شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قرار بود گروه خودروسازی سایپا، از ساعت 11 صبح امروز فروش فوق‌العاده دو محصول کوییک‌ با گیربکس معمولی و کوییک R با گیربکس معمولی را با موعد تحویل حداکثر 90 روزه آغاز کند اما سامانه فروش سایپا از همان ابتدا با اختلال مواجه شد و این شرکت اعلام کرد فرایند ثبت نام با تاخیر آغاز می‌شود.

سرانجام سامانه فروش سایپا از ساعت 14 اقدام به ثبت درخواست متقاضیان کرد اما بسیاری از مشتریان در مراحل مختلف ثبت نام با خطاهای مختلف مواجه شدند. یکی از خطاهای سامانه فروش سایپا که مشتریان را متعجب کرده خطای مربوط به IP ثبت نام کنندگان بود: «خرید فقط با  IP  ایران امکانپذیر است. اگر از داخل ایران اقدام به خرید کرده‌اید، لطفا مجددا تلاش فرمایید.» این خطا در حالی در صفحه نمایش خیلی از کاربران مشاهده شده که همگی از داخل ایران و با IP ایران اقدام به خرید کرده‌اند و چنین خطایی موجب سرگردانی متقاضیان شد. 

کلافگی و سرگردانی مشتریان سایپا نشان داد که این شرکت به هیچ وجه برنامه ریزی کاملی برای فرآیند ثبت نام از متقاضیان نداشته و احتمالا مدیران آم موفق نشده اند برایند درستی از میزان تقاضا و مشکلات خاص بر سر راه ثبت نام داشته باشند. برخی از مصرف کنندگان اعلام کرده اند سامانه فروش سایپا در قیاس با ایرانخودرو بسیار کند است و مشتریان از این سامانه رضایت ندارند.

جزئیات ثبت نام سایپا

گروه خودروسازی سایپا مهلت ثبت نام برای دو محصول کوییک‌ با گیربکس معمولی و کوییک R با گیربکس معمولی را برای متقاضیان عادی تا تکمیل ظرفیت محصولات و برای طرح مربوط به پیش ثبت‌نام طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (طرح ویژه مادران دارای دو فرزند) هفت روز در نظر گرفته است. البته ظرفیت ثبت نام از کوییک R در همان ساعات ابتدایی ثبت نام پر شده است.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام/ پیش‌ثبت‌نام اقدام کنند.

گفتنی است که در طرح ویژه مادران، پیش‌ثبت‌نام صورت می‌گیرد و پس از تایید مادران حائز شرایط امکان ثبت‌نام (مادران دارای حداقل دو فرزند که فرزند دوم به‌ بعد آن‌ها از تاریخ 19 آبان ماه 1400 به بعد به‌ دنیا آمده باشد)، امکان ثبت‌نام نهایی فراهم و واریز وجه مسیر خواهد شد.

در طرح ویژه مادران، محدودیت‌هایی نظیر داشتن گواهی‌نامه معتبر، عدم پلاک انتظامی فعال، هر کدملی یک دستگاه، عدم خرید 48 ماهه گذشته اجرایی و لحاظ نخواهد شد؛ اما در طرح ویژه متقاضیان عادی، شرط عدم پلاک انتظامی فعال، حداقل سن 18 سال و ارائه گواهی‌نامه معتبر، محدودیت صدور فاکتور 18 ماهه و شماره تلفن به‌ نام فرد متقاضی وجود خواهد شد.

برچسب‌ها