کد خبر 152638
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با حیات:

انتصاب اولین مدیرکل زن استانی، نشان دهنده اعتماد قاضی زاده به حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی است

انتصاب اولین مدیرکل زن استانی، نشان دهنده اعتماد قاضی زاده به حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی است

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تبریک انتصاب اولین مدیرکل زن استانی در تاریخ بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دکتر قاضی زاده هاشمی در ادوار حضور در مجلس به استفاده از بانوان در عرصه های مدیریتی تاکید داشت و  هم اکنون نیز به عنوان معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ثابت کرد به مدیریت نظام مند بانوان اعتقاد دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس» به مناسبت انتصاب «سمیه اسمعیلی» به عنوان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار حیات گفت: دولت سیزدهم  با شعار حفظ کرامت انسانی و  خدمت به مردم وارد صحنه شد. در طول یک سال گذشته با توجه به اینکه در هیئت دولت کمتر از ظرفیت بانوان استفاده شد از رئیس جمهور و مسئولان ملی انتظار می‌رفت که در این زمینه به صورت عملیاتی از ظرفیت نخبگان بانوان تحصیل کرده و متخصص و دارای تجربه استفاده بیشتری کنند و این کار دولت  قابل تقدیر است.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه یکی از اتفاقات خوب در مردمی سازی دولت استفاده از پتانسیل و ظرفیت مدیریتی بانوان است، عنوان کرد: در ستاد ملی زن و خانواده تصمیم گرفته شد پست مشاوران امور بانوان استانداری‌ها به پست مدیریتی لحاظ شود و در رده مدیران کل یا معاونان مدیر کل به صورت پست سازمانی قرار بگیرند. این موضوع به لحاظ اداری، استخدامی و مدیریتی، جایگاه مدیریتی مشاوران زنان دستگاه‌ها را ارتقا بخشید. موضوعی که در طی ده سال گذشته عملاً حذف شده بود و نقش مشاوران بانوان دستگاه‌ها بیشتر به شکل یک مشاور بدون اختیارات اجرایی  بود بنابراین این امر قابل تقدیر است، ارتقای آن را در ساختار وزارت کشور و استانداری ها شاهد هستیم و امکان عملیات های راهبردی را برای ارتقاء حوزه زن و خانواده در حال شکل گیری می‌بینیم.

وی تصریح کرد:  دکتر قاضی زاده هاشمی به مدیریت نظام مند بانوان در عرصه های مختلف اعتقاد دارد. زمانی که در مجلس مشغول به فعالیت بود به ظرفیت بانوان اعتقاد داشتند و در حال حاضر هم به عنوان معاون  رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران خدمت می‌کنند این موضوع را ثابت کرد. وی به عنوان کسی که حتی در زمان انتخابات هم رئیس ستادشان در کشور یکی از بانوان نخبه کشوری و نمایندگان مجلس خانم بود. شاهد هستیم که در انتخاب گزینه‌های مدیران استان به زنان توانمند مدیر استان‌ها اعتماد کرده و در این عرصه یکی از مدیران استانی را که طی گزینه‌ها و مراحل اداری موفق به کسب نمره و ارزیابی خوب شدند را انتخاب کردند.
 

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس  اضافه کرد: امیدواریم که با حمایت دکتر قاضی زاده هاشمی در تداوم  استفاده از  بانوان با توجه به اینکه بانوان در حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش بارزی را می‌توانند ایفا کنند و  مدیریت دقیق و ارزیابی‌های میدانی دقیقی دارند و با دقت به امور رسیدگی می‌کنند. استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان در کنار آقایان مدیر توانمند می‌تواند جامعه دختران و زن را برای ایفای نقش‌های مدیریتی در کشور آماده تر کند و امیدآفرینی که در بین نخبگان زن است را افزایش دهد.

 

وی افزود: انتصاب مدیران از جامعه ایثارگری از این جهت که آنان درد و رنج خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران را درک می‌کنند و تجربه زیسته دارند می‌توانند در مدیریت میدانی از تجارب شخصی خود استفاده کنند که  امیدواریم در سراسر کشور  شاهد توازن انتخاب شایسته و کارآمد  مدیران عزیز باشیم.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس در پایان گفت: در عرصه دولت سیزدهم نقطه توجه اصلی الگو بخشی به  زن تراز انقلاب اسلامی و تأسی به سیره حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت خدیجه کبری(س) و حضرت زینب(س) است و امیدواریم  تمامی مدیران علی‌الخصوص مدیران زن در کشور بتوانند با تأسی از صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) کنار ظرفیت بزرگ بانوان که نیمی از جمعیت کشور هستند، به خلق فرصت های جدید، اجرای ایده و راهبردهای عملیاتی خود بپردازند.

انتهای پیام

 


 

برچسب‌ها