کد خبر 152610
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

در دیدار با آیت الله نوری همدانی مطرح شد؛

معوقات 67 هزار نفر از ایثارگران پرداخت‌ شده/ در نیمه دوم سال احتمال کاهش نرخ تورم بیشتر است

معوقات 67 هزار نفر از ایثارگران پرداخت‌ شده/ در نیمه دوم سال احتمال کاهش نرخ تورم بیشتر است

دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی گفت: حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و از این تعداد حدود 500 هزار نفر به‌صورت مستقیم حقوق و مزایا از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کنند و در طول یک سال گذشته معوقات 67 هزار نفر از ایثارگران پرداخت‌ شده است.

به گزارش حیات، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 7 شهریور ماه در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی گفت: در طول هفته دولت بسیاری از وزرا و هیئت دولت با سفر به استان‌ها ضمن بیان دستاوردهای یک سال گذشته، برخی پروژه‌های عمرانی را افتتاح می‌کنند، کشور در یک دهه گذشته به بهانه مباحث هسته‌ای نبرد اقتصادی بی‌امانی با دشمنان داشته که در این خصوص کم‌دقتی برخی مسئولان مشکلاتی ایجاد کرده است.
معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم کشور با تورم 60 درصدی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و در این شرایط تلاش کرد تا تعادل و موازنه‌ای بین درآمد و هزینه‌ها ایجاد کند که هم‌زمانی آن با بحران مواد غذایی در جهان و جنگ اوکراین شرایط را پیچیده‌تر کرد.
 
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: ارکان مختلف کشور با همگرایی و همدلی خود اجازه ندادند تا مشکلی در کشور به وجود بیاید و هم‌اکنون طبق آمار بانک مرکزی تورم روند کاهشی به خود گرفته و در نیمه دوم سال احتمال کاهش نرخ تورم بیشتر است و نیمه دوم سال وضعیت عمومی اقتصاد کشور به سمت مطلوبیت حرکت خواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و از این تعداد حدود 500 هزار نفر به‌صورت مستقیم حقوق و مزایا از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کنند و در طول یک سال گذشته معوقات 67 هزار نفر از ایثارگران پرداخت‌ شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: متأسفانه در بسیاری از اقشار حقوق پرداختی با میزان تورم متناسب نبوده است ولی با هماهنگی و حمایت دولت و مجلس مقداری از پرداختی ایثارگران عزیز ترمیم شده است که البته چشم‌گیر نیست به عنوان مثال سال گذشته به‌ والدین شهدا مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان حقوق پرداخت می‌شد که به رقم 5 میلیون و 600 تومان رسیده که همین مبلغ هم قابل قبول نیست و یا تاکنون مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان کمک معیشت به جانبازان مشمول فاقد شغل و درامد پرداخت می‌شد که امسال به مبلغ 3 میلیون و 600 هزار تومان رسیده و رشد 60 درصدی را شاهد بودیم اما باز هم معتقدیم رقم قابل توجهی نیست.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات بهداشتی درمانی سرانه‌ای که ما به بحث درمان ایثارگران اختصاص می‌دهیم دو برابر شده، بیان کرد: در سال گذشته مبلغ 174 هزار تومان برای هر ایثارگر می‌پرداختیم که امسال به مبلغ 350 هزار تومان رسیده است اما بازهم اگر از ایثارگران عزیز سؤال شود به طور حتم مشکلاتی دارند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه جهت‌گیری جدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شده و آن هم توجه بیشتر به حوزه ایثار و شهادت است، اگر دقت فرموده باشید ما در گلزار شهدای سراسر کشور در ایام خاص مانند شب‌های قدر، عید نوروز و ایام ماه محرم بزرگترین مراسم را در این مکان‌ها داشتیم، به عنوان مثال در گلزار شهدای تهران برآورد جمعیتی که در این مکان مقدس در شب‌های قدر گرد هم آمدند بیش 5 میلیون نفر بوده است یعنی گلزار شهدا تبدیل به یک میعادگاه فرهنگی شده و همچنین در حوزه ساخت فیلم سینمایی، برگزاری یادواره‌ها و چاپ کتاب‌هایی در رابطه با موضوع شهید و شهادت و جوایزی که در این حوزه در نظر گرفته شده حرکت گسترده‌ای ایجاد شده است.
معاون رئیس جمهور در پایان دیدار با آیت الله نوری همدانی گفت: آیت‌الله رئیسی و دولت سلام رساندند. امیدوارم دعای بزرگان و علما باعث شود خدا به ما اخلاص دهد و کم ما را زیاد کرده و به احسن برساند زیرا هرچه ما تلاش کنیم انسانی است و کسی باید راه‌ها را باز کند که امیدواریم با دعای خیر شما حاصل شود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها